Avatar billede mr.athlon Nybegynder
27. september 2013 - 23:54 Der er 13 kommentarer

Fejlsikret tilstand i Win8

Hejsa

Hvordan starter man Win8 op i fejlsikret tilstand?

Der er tale om en HP Envy17 fra 2010.....
Avatar billede MorDuC Nybegynder
28. september 2013 - 08:46 #1
tryk F8 gentagne gange under startup... ved denne metode skal du være meget heldig hvis det skal lykkedes. da tiden windows kigger efter f8 tasten er meget meget meget kort

Alternativt

tryk [windows key] + r
skriv msconfig
vælg boot fanen og derefter afkryds sikker start.
og genstart maskinen
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2013 - 11:29 #2
#1 Enig.
Her er en vejledning der bekræfter det:
http://www.winhelp.dk/?mod=entry&id=713
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2013 - 12:54 #3
Jeg har haft Windows 8 pro længe nu, men det er aldrig lykkedes mig at kom ind i fejlsikker tilstand. Hverken med hurtige tryk med F8,
eller med Shift+F8, og jeg har ikke kryds i fejlsikker.http://peecee.dk/upload/view/422406
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2013 - 12:58 #4
Ps. Jeg får ved forsøgene den samme besked:
A disk error occurred. Press Ctrl+del to restart.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2013 - 13:47 #5
#3 Hvis du tjekker "sikker start" af når du er i msconfig, og genstarter pc, starter den så ikke i fejlsikret tilstand ved dete boot? Eller er det så du får fejlen?
Hmm det er nu ikke helt problemfrit den nye Windows 8 :-(
Det bliver nok først godt når der er gået en rum tid og den første store rettelse (servicepack) kommer til den.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2013 - 15:12 #6
Satte x i fejlsikker, og kom med Shift+F8 ind i noget som blev kaldt fejlsikker. Det ligner slet ikke den "gamle" fejlsikker, og kan ikke bruges på samme måde. Jeg kan ikke umiddelbart bruge den til noget. Desuden kunne jeg ikke bare komme ud af den "Fejlsikker" igen. Selv efter slukket, bootede den op i fejlsikker hver gang. Jeg måtte finde CMD og der skrive msconfig, for at fjerne x igen.
Så problemfri, nej da! Windows hænger også ofte, når jeg går ind på en anden partition. En grøn bjælke foroven, kører langsomt frem medens alt åbnes. På mit D-drev, som ligger på en anden HDD, er det somme tider så galt, at der først kommer en meddelelse om, at drevet er tomt, hvorefter den grønne bjælke dukker op.
Servicepack, tja man må jo håbe, men det vil ikke undre mig, at hvis det skal køre ordentlig, er man nød til at lave en nyinstallation med 8.1 http://peecee.dk/upload/view/422420
Avatar billede MorDuC Nybegynder
29. september 2013 - 07:28 #7
Jeg har været så heldig at jeg faktisk næsten ingen problemer har oplevet med windows 8.

Lige da jeg installerede det genstartede windows hele tiden, men dette var grundet en Avast antivirus fejl, efter opdatering har jeg ingen problemer haft overhovedet
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2013 - 11:37 #8
Ja så har du været heldig, og ja, der har været problemer med 3.die part programmer, som giver bøvl i W8.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2013 - 14:32 #9
Respons fra spørger?
Avatar billede jenscarlo Juniormester
29. september 2013 - 20:27 #10
Jeg har kørt W8 siden det kom som test system,og ingen problemer,hvis jeg sætter flueben i sikker start i msconfig og genstarter ude at trykke på nogen taster,bare en almindelig genstart,så kommer jeg i fejlsikker og det virker,jeg kan dog ikke oprette net forbindelse,men ellers er alt normalt som det plejer at være i fejlsikker,man skal fjerne fluebenet for at komme ud igen.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2013 - 21:06 #11
Jo men det ligner ikke den "gamle" Fejlsikker, desuden var Fejlsikker noget man kunne prøve, hvis windows ikke startede op normalt, men det kan man ikke mere. Så det er en klar forringelse.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
29. september 2013 - 21:32 #12
Ja det er da rigtig nok,hvad opstarten angår så er det ikke særligt smart,jeg ved ikke hvad de har tænkt på dem der lavede det,som det er nu giver det jo ikke rigtig nogen mening.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2013 - 14:07 #13
Spørgsmålet er 3 dage gammelt, uden at vi har hørt fra spørger. Jeg afmelder overvågning.