Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. september 2013 - 10:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Word 2007 - billeder printes ikke

Hej,

har modtaget et word dokument med en del billeder. Jeg kan se dem i dokumentet og i Print preview. Når jeg så vælger at printe, så kommer billederne ikke med ud. Der er blot et blankt område.

Jeg har været i Office knappen | Word Options | Display | der er flueben i Print drawings created in Word og Print background colors and images

Tror ikke det er printeren, da andre dokumenter med billeder printer fint ud. Tænker det er noget med de billeder eller nogen indstillinger i word.
Jeg har prøvet at "flytte" billedet til forgrunden og så kan jeg printe det. Men kan det passe man skal gøre det med alle billeder? :-(
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. september 2013 - 12:10 #1
Har du mulighed for at prøve at udskrive på en anden printer? Hvis du har det, og hvis alle billeder kommer korrekt med der, kan det tyde på, at problemet alligevel skal findes i din printer-driver. Du kan finde og downloade en ny/opdateret version fra din printer-leverandør og installere den.

Du kan også prøve at gemme dokumentet som PDF. Hvis billederne kommer med der, kan det igen være et tegn på, at problemet skal findes i din printer-driver.

Problemet kan muligvis også skyldes en ødelagt Word-key i Registreringsdatabasen. Du kan tvinge systemet til at generere en ny Word-key, f.eks. ved at benytte fix-it i denne artikel:
http://support.microsoft.com/kb/822005/da

I artiklen er der også anvisning på, hvordan du manuelt kan slette din Word-key. Der dannes automatisk en ny.

Hvis intet af ovenstående løser problemet, er du velkommen til at prøve at sende dokumentet til mig. Så vil jeg se, om jeg har samme problem her (LF [at] thedoctools.com).
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. september 2013 - 12:42 #2
Hej Lene, det er samme problem på den anden printer. Har tjekket at det er nyeste driver. Har også kigget efter et flueben eller anden indstilling på driveren, der kunne gøre dette.
Problemet er hos flere brugere.

Jeg prøver at lave en pdf og evt. det med reg-key.

Kan desværre ikke sende dokumentet, da det indeholder data fra en af vores kunder :(
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. september 2013 - 12:54 #3
Når problemet er hos flere brugere, er det nok mindre sandsynligt, at det er et problem med Word-key. Det vil typisk blot opstå hos en enkelt bruger i ny og næ.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. september 2013 - 14:41 #4
Når jeg laver en pdf kommer billederne ikke med over :-(
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. september 2013 - 15:08 #5
Er det kun det ene dokument, der har problemet?

Hvis ja:
1) Så er det nok efterhånden temmelig sandsynligt, at problemet er i dokumentet og ikke i hverken Word eller printer.

2) Har du prøvet at åbne og reparere dokumentet? (Open and Repair kan vælges ved at klikke på pilen til højre i Open-knappen i dialogboksen Open).

3) Hvis det heller ikke gør nogen forskel, så prøv at markere alt MINUS det sidste afsnitstegn, kopier og indsæt indholdet i et nyt dokument. Kan det nye dokument udskrive billederne? (NB Hvis der er flere sektioner i dokumentet, så kopiere sektionerne en for en UDEN at tage sektionsskiftet med - slå formateringsmærker til, så du kan se sektionsskift m.m. - du kan evt. prøve at starte med en enkelt sektion, som indeholder mindst et billede, som ikke ellers er kommet med i udskrift).

4) Hvis intet af det hjælper, kan du så ikke sende et mindre udsnit af dokumentet til mig (så indholdet er "neutraliseret")? Så vil jeg se, om jeg kan finde ud af noget.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. september 2013 - 18:00 #6
Det er kun det ene dokument.

1. enig :)
2. Har ikke prøvet en repair, det gør jeg straks i morgen tidlig (eller senere i aften)
3. prøver jeg hvis rep fejler
4. gør jeg hvis alt andet ikke virker :)

Tak for input - liiige et kort spørgsmål, efter jeg har rettet den der wordkey med fixit, så starter Word op med at konfigurere hver gang :) Kan jeg gøre noget?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. september 2013 - 19:01 #7
Problemet med konfigurering: det skulle ikke normalt gå sådan, men du kan sikkert lave din egen fix-it på det (se nedenfor).

Her du mere end en version af Word installeret?

Selv om det måske ikke er tilfældet, så prøv at se artiklen "Flere versioner af Microsoft Word på samme PC", http://www.thedoctools.com/wordtips/flere-versioner-af-microsoft-word-paa-samme-pc/, på min blog - prøv at følge vejledningen under overskriften "Sådan hindrer du, at Word-versionerne bruger tid på omregistrering, hver gang du starter".
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
24. september 2013 - 08:23 #8
Tak Lene - jeg har faktisk en 30-dages prøve af Office 365.

Du har givet mig lidt at kigge på ;-)
Håber jeg kan nå det i løbet af dagen (for selvfølgelig er der opgaver der haster mere), men for brugeren er det jo ret irriterende :)

Jeg ser også lige på om jeg kan få lavet et udsnit af dokumentet til dig, da billederne heller ikke kommer over i pdf'en.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
24. september 2013 - 11:32 #9
Hej igen - forslag 3 virkede :-D(kopier alt MINUS sidste afsnitstegn over i et nyt dokument)

Kan du forklare hvad der er gået galt for det org. dokument udfra at det er ovenstående der var løsningen?

Og ja, læg et svar så du kan få point - tak for alle input - helt klart noget jeg gemmer til en anden gang :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
24. september 2013 - 11:53 #10
Det var godt.

Det betyder, at der har været et ødelagt sektionsskift i dokumentet. Hvorfor og hvordan, problemet er opstået, kan man ikke sige noget om.

Et dokument består altid af mindst en sektion. Det sidste afsnitstegn i et dokument er i sig selv et sektionsskift for den eneste eller sidste sektion. Et sektionsskift indeholder en masse data om sektionen: styring af sidehoved/sidefod/sideopsætning m.m. Hvis der opstår fejl i disse data, kan dokumentet opføre sig forkert. Når man kopierer alt minus sektionsskift/sidste afsnitstegn, kommer de fejlagtige data ikke med i det nye dokument, og det kan derfor løse problemet.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
24. september 2013 - 12:40 #11
Tak Lene :) og fortsat god dag.