Avatar billede CAEL Nybegynder
23. september 2013 - 05:58 Der er 11 kommentarer

YouTube - "silent movie" - overtræder jeg rettigheder ???

Jeg har problemer med en egenproduceret video på Youtube.
Mine videoer ligger på "WillmaWomen". Jeg er ny bruger og har kun lavet et par videoer. Jeg har beholdt 1 og slettet 4-5 stykker igen.
Mit område hedder "WillmaWomen".
Filmen: http://www.youtube.com/watch?v=IIztuSsKYSk
Udover denne video ligger nogle færdigt producerede videoer der fungerer uden problemer.

Problem:
Lyden forsvinder efter et stykke tid.

Det har jeg gjort:
Jeg har produceret videoen ved hjælp af Youtube's redigeringsværktøj. Den er lavet ved upload af 26 billeder. Til slut har jeg valgt en sang ud fra de valgmuligheder der er under lyd.
Så blev den offentliggjort og fungerede perfekt. Har tilmed haft den indlejret den på vores netshop.
Da videoen så har fungeret i et stykke tid, så forsvinder lyden/sangen og videoen bliver til en "stumfilm". Det samme skete også med den første video jeg producerede og derefter slettede.

Jeg har ikke fået nogle melding om overtrædelse af rettigheder. Jeg har kun grønne lamper på siden med omdømme.

Overtræder jeg alligevel nogle regler omkring rettigheder?

Hvad betydning har feltet "Licens"?
Hvad er "Standard YouTube licens" og "Creative Commons - tilskrivning"?

Skal man betale for at anvende sangene på Youtube?

Creative Commons
Har forsøgt at forstå dette. Kan det forklares enkelt? :-)

HVAD ER DET JEG GØR GALT ??
Avatar billede anri Novice
23. september 2013 - 07:52 #1
HEj.

Herfra fungerer lyden fint. Er du sikker på, at problemet ikke ligger på din test-computer.

Angående rettigheder, så skal du nok kontakte musikeren/producenten til det pågældende nummer.

Ligesom man kan købe og bruge billeder, så kan man også købe musik man kan benytte, f.eks. her:

http://www.stockmusicsite.com/
Avatar billede CAEL Nybegynder
23. september 2013 - 08:10 #2
Hej Anri,

Kan du også høre lyd på dette
http://www.shopw.dk/info.asp?text=72
samme video, men indlejret på en "backup" side i min webshop.
Jeg har lagt forsidekoden på en backup, da den blev lydløs.

Jeg har to forskellige testmaskiner (hjemme og arbejde).
Forskellige browsere, en TDC og en Stofa. På begge er lyden forsvundet.

Kan der være begrænsning på antal afspildninger på en maskine?
Kan det være min bruger?

Med venlig hilsen
Carsten
Avatar billede anri Novice
23. september 2013 - 08:19 #3
Yeps.
Der er noget rytmik der starter med keyboard og så sætter bongotrommer ind efterfølgende.
Avatar billede anri Novice
23. september 2013 - 08:20 #4
Nu testet i både chrome og internet Explorer..
Avatar billede CAEL Nybegynder
23. september 2013 - 08:26 #5
:-)  Står der en titel på melodien
Avatar billede anri Novice
23. september 2013 - 08:27 #6
Jeg synes det lyder underligt hvis det skulle være noget med antal afspilninger pr. bruger.  Er du logget ind på youtube (måske med auto-login)?

Jeg har også lige testet med min mobilopkobling (TDC) og kan sagtens høre lyden.

Du er ikke koblet op til dit arbejde via VPN når du tester hjemmefra vel?
Avatar billede anri Novice
23. september 2013 - 08:32 #7
Andre forslag til workarounds:
Upload filmen i et andet format (AVI, MP4.. ..noget andet.)
..man må antage at youtube benytter samme format internt, men det er jo ikke sikkert, og er der ikke også noget med at de tilpasser deres streaming-format til modtagerens browser.

PRøve et af alternativerne som f.eks. vimeo.com
Avatar billede CAEL Nybegynder
23. september 2013 - 08:37 #8
Har forsøgt at skifte tilbage til oprindelig lyd.
Skiftet af YouTube!

Nu har jeg lyd på ????
Den rigtige melodi.

Er det den samme melodi du havde første gang?
Avatar billede anri Novice
23. september 2013 - 08:46 #9
Jeg har læst et sted at AVI filer har en del issues, på youtube, så det er åbenkart ikke helt ligegyldigt hvad man uploader.

Om det er samme melodi som i din første post..  Det kan jeg ikke huske..  Melodien er den samme som da jeg postede besked #3
Avatar billede CAEL Nybegynder
26. september 2013 - 04:49 #10
Hej Anri,

Kan ikke give dig point.
Skriv et svar til denne, så tildeler jeg point :-)
Avatar billede anri Novice
26. september 2013 - 07:00 #11
Yep