Avatar billede kategroen Nybegynder
22. september 2013 - 11:41 Der er 3 kommentarer

Gmail laves om til firmamail

Hej,

Jeg er kommet i bekneb med en nyoprettet gmail-konto. Under oprettelsen angav jeg mit eget navn, da jeg skulle oplyse personoplysninger - og nu er det så (logisk nok) mit eget navn, der dukker på som afsender, selvom det egentlig er en firmamail.
Jeg har prøvet at ændre navnet til mit firmanavn, men da det ikke er et "navn-navn", må man ikke ændre det.

Hvordan kommer jeg udenom dette problem? Vil jo gerne beholde firma-mailadressen, men afsenderen skal bare gerne stå som firmaet og ikke mig personligt.

Tusind tak for hjælpen på forhånd :-)

Venlige hilsner Kate
Avatar billede Rosenborg Praktikant
22. september 2013 - 12:51 #1
Hey Kate.

Hvis jeg var dig ville jeg ikke bruge gmail til en virksomheds konto. Nu ved jeg ikke om du ejer et domæne med tilhørende hjemmeside. Men ellers kunne du altid bruge din domæne som din mail.

At bruge en gmail adresse til sin virksomhed virker en smule useriøs.
Avatar billede kategroen Nybegynder
22. september 2013 - 13:17 #2
Tak for svaret, Namor.

Det er egentlig bare en mailadresse, som folk skal svare til, når de tilmelder sig diverse kurser. Men da de ikke kender mig personligt (jeg er kun studentermedhjælp), virker det ikke så heldigt at de ser mit navn.
Så vidt jeg ved har foreningen ikke et domæne selv. Men det vil jeg da lige undersøge.

Tak igen for svaret.
Avatar billede leif Seniormester
24. september 2013 - 20:38 #3
Så var det måske tid til at foreningen overvejede at få et domæne