Avatar billede Sigma Pi Juniormester
19. september 2013 - 15:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

YouBio mobil app op på mit fjernsyn - Hvordan gør jeg det nemmest?

Hej alle,

Da min kone og jeg skal flytte er vi i den forbindelse blevet enige om at skrotte (sælge) mit gamle Samsung Slim DVD Home Cinema HT-P1200.

Vi er gået over til at bruge OnDemand TV - i skrivende stund YouBio.

Men hvordan får jeg det bedst over på mit fjernsyn, uden at skulle anvende alt for mange kabler?
P.t. slutter vi laptoppen til via kabel, men det er ærlig talt lidt bøvlet.
Vi havde talt om at købe en mini-laptop til samme formål, der bare kunne stå på TV-møblet og være sluttet fast til, for vi skal også ... stadig ... kunne smide en DVD på til ungerne (dette er dog ikke det vigtigste krav).

Vi overvejede at købe f.eks. en Surface Pro, men deres App-store har ikke YouBio app'en, så der røg den idé. Jeg kan ikke umiddelbart se, at vi kan smide billedet fra en iPad over, uden at have Apple-TV, så jeg begynder lidt at løbe tør for idéer.

Kan det bedre betale sig at købe et nyere TV f.eks.?

Well, jeg tager imod alle råd.

P.t. har husstanden en iPhone 4S, HTC One X og nogle laptops. Vores fjernsyne er et Samsung, der er lidt over 3 år gammelt.

Jeg er ikke meget teknisk anlagt, men har mod på at forsøge mig lidt med noget "nymodens" teknologi.
Avatar billede sadolin1978 Novice
19. september 2013 - 17:03 #1
et bud kunne være som du selv foreslår en laptop med HDMI forbindelse
på denne kunne så være XBMC mediecenter

http://xbmc.org/

jeg ved der findes forskellige app`s til fjernkontrol via IOS Android og Windows produkter
Avatar billede Sigma Pi Juniormester
24. september 2013 - 09:52 #2
Har studeret det med XBMC lidt ... det virker lidt teknisk, at skulle få tilsluttet YouBio hertil!
Avatar billede Sigma Pi Juniormester
04. oktober 2013 - 00:20 #3
Ser ud til, at dette kunne være lige præcis den løsning jeg har ledt efter. Nu prøver jeg at bestille den. Faldt over den på et tilbud, hvor jeg kunne få den til halv pris.

http://new-trends.dk/elektronik/smartpush.html
Avatar billede Sigma Pi Juniormester
17. oktober 2013 - 10:02 #4
Dimsen er bestilt, nu afventer jeg bare at modtage den.