Avatar billede gsa Nybegynder
17. september 2013 - 22:07

Vektor system i spil - forståelse generelt

Hej Eksperter!

Jeg har i en årrække nørdet med et gammelt FPS computerspil og lavet masser af modifikationer. Men der er et emne jeg aldrig har berørt, nemlig vektorer. Jeg har en "dims" på punkt A, som gerne skulle bevæge sig med en given hastighed mod punkt B. Jeg har både punkt A's og punkt B's koordinater som en vector variabel (e.g. A = Vector(x,y,z)). Det er helt perfekt hehe, jeg kan også finde vejen fra punkt a til punkt b ved at sige: Dir = A - B;. Men jeg kan ikke finde ud af at sætte "dimsen" i gang (altså udregne velocity)???? Er der nogen der er bedre til Google eller ved hvor jeg kan finde hjælp til at forstå hvordan man bruger disse vektorer specifikt til 3D spil?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester