Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. august 2001 - 20:39 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

foreløbigt feedback på side

Hej eksperter.

jeg er nu i slutfasen på min side, og kunne godt bruge lidt råd.

På forsiden: Nyhederne ser lidt rodede ud, skulle jeg overveje en ticker istedet??

Under kontakt ->kontaktformular: Min NS 4 crasher når jeg forsøger at se den side, så jeg kan ikke se om den virker i NS 4 - hvad sker der hos jer?

Gode råd / kritik i almindelighed modtages også gerne, da den meget snart er færdig (mangler blot nogle billeder, små ændringer samt korrekturlæsning), så hvis I mener at noget er helt i vejret er det rart at få det nu!

På forhånd tak!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. august 2001 - 20:40 #1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. august 2001 - 20:53 #2
Er det ikke bare fordi div-tagget ikke er højt nok? (altså i NS4.5)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. august 2001 - 20:54 #3
Nå nej, ikke div, men et span med  CLIP: rect(0px 560px 225px 0px);
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. august 2001 - 20:55 #4
Erik>>Hvad mener du?
Avatar billede staal Praktikant
14. august 2001 - 20:55 #5
Hej Pelkjaer

Siden ser rigtig godt ud og fungerer fint i NS 4.51

mvh
Staal
Avatar billede repsac Nybegynder
14. august 2001 - 21:01 #6
Menu\'en er smart og anderledes, men ufattelig dårligt mht. brugervenlighed ... irriterende.

\"Læs mere\" ... vel kun hvis der er mere ... (øjensynligt en opstartsting ... :))

Dødirriterende scroll på siderne ... smart, men irriterende.

Se en gang siden i 600x800 ... \"banneret\" i toppen fylder relativt meget.

\"Nyheder\" ... dødt ... :)

Jeg mener en sitemap burde være overflødig. Brugeren skal ikke udsættes for at se hele sidens opbygning. Brugeren skal i stedet v.hj.a. en god menu og evt. søgning kunne finde eksakt hvad vedkommende ønsker.

Det var min 100% uforbeholdne mening. :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. august 2001 - 21:05 #7
repsac>>Og tak for din mening :-)

Men jeg kan ikke forstå at du synes menuen er \"ikke-brugervenlig\"
Når der er så mange underpunkter kan det vel ikke laves meget anerledes.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. august 2001 - 21:30 #8
Jeg kan ikke se dit textarea og din submitknap - det er det jeg mener.
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. august 2001 - 21:47 #9
Her er screendump (konverteret til 256 farvet gif af som siden ser ud på min skærm hvor jeg bruger large fonts. Jeg har taget lidt extra med forneden så du kan se den relative størrelse på tekst der lige er stor nok til ikke at være anstrengende at læse (forudsat farverne er de mest letlæste, nemlig sort på hvidt)
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp98673.gif

de to læs-mere links virker ikke i IE4

Meget smuk. Og en god ide med de klare pixelbilleder. Man får virkelig lyst til at fordybe sig i siden.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. august 2001 - 21:50 #10
min NS4.7 crasher ikke og siden ser næsten præcis ligedan ud.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. august 2001 - 21:58 #11
Du kunne jo også vise ham kontaktformularen, jakoba
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. august 2001 - 22:23 #12
Ok da eriljacobsen; men næste gang er det så din tur til at være \"the bearer of bad tidings\".
Jeg arbedede mig ned igennem menuen og her er så et sammenklip af kontaktformularen set i NS4.7 (tilvenstre) og IE4 (tilhøjre). Jeg kan som du ser sagtens strække mit vindue højere. men det nytter ikke da en del felter er faldet ud over kanten af dit clipping-area.
NS4.7 viser slet ikke felterne som felter, kun den lille sorte firkant (jeg ved ikke hvorfor).
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp98573kontakt.gif

mvh JakobA
Avatar billede repsac Nybegynder
14. august 2001 - 22:35 #13
=>pelkjaer: rigtigt at der er mange menu-punkter, men der er så mange så den bliver uoverskuelig ...
Jeg mener også \"undermenu-teksterne\" er for lange ...
eks.:
konsulentstilling --> \"Ringsted Kommunes tilbud til demente brugere og deres pårørende\" ... lidt lang menu-titel ... :)

Derimod mener jeg at menu-punktet medicin er acceptabelt ... stadig mener jeg at det JavaScript-funktion forstyrer mere end den gavner ... hvorfor ikke bare lave en logisk opbygget menu som er 100% lige til at gå til uden at skulle holde musen over forskellige menu-punkter?
- måske er det den smarteste måde at lave det på, men jeg synes stadig det genererer min surfning ... :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. august 2001 - 23:14 #14
Jakoba>>mht. kontaktformularen, vil det sige at du heller ikke ser den korrekt i IE??
Jeg er dødtræt af den formular efterhånden..

\"læs mere\" på forsiden er ikke aktive endnu.

Dig og dine \"large fonts\" :-) Jeg er jo næsten nødt til at skrive teksten på forsiden på et billede *G* (Er det kun I NS at teksten bliver større ved largefonts, hos mig ændrer størrelsen sig ikke i IE ligemeget hvad?)

Avatar billede jakoba Nybegynder
15. august 2001 - 01:14 #15
Det sidste billede var halvt IE og halvt NS. Det ser ud til teksten er ca lige meget for stor i begge browsere hos mig.

hvis du højreklikker på skrivebordet, vælger egenskaber og derefter fanen indstillinger er der en knap med påskriften avanceret. Når du har trykker på den kan du vælge mellem store og små skrifttyper eller også selv give en forstørrelsesfaktor for skriften. jeg har valgt store, og jeg tror det er det der gør det.

mvh JakobA
Avatar billede elisabeth Nybegynder
15. august 2001 - 21:19 #16
Jeg synes stadigvæk at siden er rigtig flot og er i harmoni med emnet. Jeg synes dog at jeg efterhånden er blevet bedt om at give feedback på den side et utal af gange helt fra at den var rød. Det glæder mig at du endelig mener den er ved at være færdig.
mvh Elisabeth
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. august 2001 - 23:51 #17
elisabeth>>Hvad mener du dog med det :-)

Nej den røde er skam færdig og ligger da også online - den nye har da været undervejs, men da ikke så længe (tænk på at det er et fritidsprojekt)..

Og så længe jeg synes at komme på nye bedre ideér, bliver den røde bare liggende.

Men jeg er glad for at du (stadig :-)) synes om den.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. august 2001 - 23:54 #18
Lukker her, men har dog stadig ikke løst formmailens problemer i NS 4.