Avatar billede beal Nybegynder
15. september 2013 - 18:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min pc lukker mit tråløse netværk ned ved opstart

Hej Eksperter

Hver gang jeg starter min bærbare pc op og logger på, så "slukker" den for det trådløse netværk. Så alle andre enheder inkl. den selv ikke har adgang til det trådløse netværk. Jeg har talt med Telenor som er udbyder og de siger at det ikke er internetforbindelsen ud af huset der ryger.

Vi har i alt to pc´er, fire iPhones og en iPad på det trådløse netværk og det virker fint lige indtil jeg starter denne ene pc op. Så lukker den ned for det trådløse netværk.

Jeg har talt utallige gange med Telenor. Uden held. Har talt med Dell pro support og fandt ud af at, hvis jeg starter op i fejlsikret tilstand, så er der ingen problemer. Så det må jo være et softwareproblem. Det er en arbejdspc og bliver ikke brugt til spil og lign. dog bruger børnene den en gang imellem til Minecraft og lidt andet. Men jeg prøver at holde den så "ren" som muligt.

Nu har jeg så selv prøvet at afinstallere en del programmer enkeltvis og så prøve at starte op, men problemet er der stadig. Jeg er ved at blive vandvittig!

Lige lidt data:
Det er en Dell Precision M4700
Den er ca. et halvt år gammel og problemet har været der næsten fra start af.
Jeg har Telenor som udbyder
Min router er en ZyXEL P-2601HN-F1

Håber der er et klogt hoved derude der kan hjælpe.

På forhånd tak.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. september 2013 - 18:43 #1
Fjern det trådløse netværk fra maskinen (ikke deaktiver wifi, men gør så den ikke hopper på dit netværk)

Sæt lan kabel til maskinen og gå ind på dells side og hente de nyeste drivere inkl bios opdateringer og når dette er installeret skal der self genstartes og derefter opretter du forbindelse til netværket igen.

Andre vil nok foreslå slimdrivers, men vil have alle drivere lagt på maskinen som dell tilbyder og derfor skal det gøres manuelt.
Avatar billede beal Nybegynder
15. september 2013 - 18:50 #2
Hej Blueeyez

Det prøver jeg med det samme. Jeg vender tilbage når jeg har prøvet.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. september 2013 - 19:00 #3
Til info skal du ikke benytte svar, men kommentar og den der levere en kommentar der løser problemet beder du smide et svar og accepterer ;)
Avatar billede beal Nybegynder
15. september 2013 - 21:01 #4
Hej Blueeyez.

Nu har jeg været inde og hente diverse opdateringer hos Dell og umiddelbart ser der ud til at virke :-)

Så nu er det så du skal smide et svar, så du kan få dine point :-)

Tak for hjælpen.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. september 2013 - 22:00 #5
Lyder da godt, du får svar herfra ;)
Avatar billede beal Nybegynder
19. september 2013 - 12:22 #6
Endnu en gang tak for hjælpen. Så håber jeg at det bliver ved med at virke. Beklager jeg ikke har fået svaret før nu, så du kunne få dine point.
Avatar billede beal Nybegynder
19. september 2013 - 16:53 #7
Hej igen!

Nu virker det så ikke igen :-( Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvad det er som sker! Har du nogen andre forslag?
Avatar billede Blueeyez Mester
19. september 2013 - 21:42 #8
Fjern wifi sriver og installer igen og se om det gør nogen forskel.
Avatar billede beal Nybegynder
30. oktober 2013 - 10:35 #9
Nu er det endelig lykkedes at lokalisere og få løst problemet. Det var min router der var problemet. Efter at have talt med Telenor igen igen var der endelig en derinde der foreslog at udskifte routeren til en ny model. Og det løste problemet.

Men hvis du (Blueeyez) smider et svar herinde, så accepterer jeg og du får point, som tak for hjælpen.
Avatar billede beal Nybegynder
28. januar 2014 - 07:46 #10
Så lukker jeg selv tråden