Avatar billede bejle Juniormester
15. september 2013 - 12:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Internet Exploere 10 vil ikke starte op på en Windows 7 pc.

IE 10 forsøger lige et kort sekund at starte men lukker så igen.
Jeg har ikke en CD med Windows 7!

Jeg har forsøgt meget som f.eks.
Forsøgt at slette IE10 men det er ikke lykkedes.
Ryddet op (nulstillet) IE10.
Etc.

Nogen der kan hjælpe?
Mvh Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2013 - 13:20 #1
Hej Kim.
Prøv at gendanne systemet til da det virkede.
Du skriver systemgendannelse i søgefeltet.
Når du er tilbage skal pc måske hente opdateringer igen, og så håber vi det fungerer bagefter.
Avatar billede bejle Juniormester
15. september 2013 - 16:16 #2
Hej. System gendannelse virkede desværre heller ikke. Måske fordi det er en ny HD hvor jeg har kopieret indholdet af den gamle HD. IE10 virkede heller ikke på den gamle HD.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2013 - 16:37 #3
Ok så er det klart det ikke virker.
Så havde jeg prøvet at gå ind i tilføj fjern programmer, og vælg at se opdateringer. Her finder du IE10 og vælger at afinstallere den. Den bør nu gå tilbage til IE9, som forhåbentlig virker.
Her efter kører du Windows update og opdaterer den igen.
Håber det løser dit problem.
Avatar billede bejle Juniormester
15. september 2013 - 17:13 #4
Hej. Det har jeg også prøvet men jeg får ikke lov til at afinstallere IE10. Den skriver: Der opstod en fejl. Ikke alle opdateringer blev fjernet.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2013 - 20:42 #5
Prøv at hente IE10 her http://windows.microsoft.com/da-dk/internet-explorer/ie-10-worldwide-languages og installer ovenpå den der ligger nu
16. september 2013 - 08:49 #6
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.

og/eller

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

og/eller

www.eksperten.dk/guide/1528
Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. september 2013 - 18:15 #7
jeg har oplevet på nogle maskiner at IE10 ikke kan afinstalleres uden at man var logget på med en lokal administrator konto ellers melder den fejl og stopper

prøv evt. at starte op i fejlsikret og se om du kan afinstallere
Avatar billede bejle Juniormester
30. september 2013 - 11:14 #8
Jeg har nu fået fat i en Windows 7 cd og har kørt, sfc /scannow. Det løste problemet.

karise_larry vil du sende et svar så får du pointene.
Tak for hjælpen.

Mvh Kim
30. september 2013 - 11:20 #9
Ping...

Altså (også) med nævnte [AdwCleaner] / CCleaner ?
Avatar billede bejle Juniormester
30. september 2013 - 18:43 #10
Nej bare via DOS.