Avatar billede fmm2000 Nybegynder
14. september 2013 - 18:06 Der er 2 kommentarer

Dele af min hjemmeside vises helt forkert.

Jeg har en hjemmeside med gratis undervisningsmateriale til danske folkeskoleelever, som har et besøgstal på omkring 15.000 unikke brugere om måneden.
Den benyttes altså af rigtig mange skole-elever, deres forældre og lærere.

Ca. efter sommerferien (juli/aug13) er jeg af mine brugere blevet gjort opmærksom på et problem med alt det materiale jeg har lagt ud, som er lavet i powerpoint. Prøv at se her. http://www.baunenet.dk/eng/engelsskolen%20med%20kap%206%20og%207%20edit%20nov%2008-filer/frame.htm
Tekst og billeder er helt gnidret sammen. Nogle gange vises det på denne måde, andre gange er siderne bare bare helt sorte.
Navigationsbaren til ventre kan man altid se.
Problemet er det samme både i explorer, chrome, firefox og Safari (IOS-version). Alle nyeste versioner.
Jeg har en ældre pc med xp og ie8. Her kører det fint.
Powerpointfilerne er oprettet i office 2003.
Jeg har lavet dem ved at vælge gem som webside og så uploadet dem via ftp til min hjemmeside.

Jeg har prøvet forskellige løsninger for at afhjælpe det nuværende problem, men finder ikke noget, som virker optimalt.

1.
Jeg har prøvet at finde menupunktet  Gem Som Webside i office 2010 og 2013, men det ser ikke ud til at findes.

2.
Jeg har prøvet at gemme som mht-fil i office 2003 og så uploade den, men det virker ikke.
Se link herunder.
http://baunenet.dk/test/augweb.mht

3.
Jeg har prøvet at gemme til powerpoint webapp i office 2013.
https://skydrive.live.com/redir?resid=81C9B88750BA1B00!132&authkey=!AIhGtkYt3LK4dJs

Så vises siderne korrekt i nyeste version af explorer og firefox, men ikke i chrome.
Problemet er så, at sidebaren fra mine nuværende powerpointsider ikke kommer med.
Den er det allervigtigste i mit powerpoint-producerede undervisningsmateriale. Med denne bar kan man frit hoppe rundt mellem siderne. Uden baren fungerer navigationen rundt i siderne ikke for eleverne. Det er netop ikke meningen, man skal starte fra side 1 og så lineært klikke sig frem. Man skal frit kunne hoppe rundt mellem siderne.

Håber I kan hjælpe med en løsning. 1000vis af elever, forældre og lærere sidder derude og venter :-).
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. september 2013 - 20:48 #1
Din side har en del fejl.
Hvis du tjekker den på validator.w3.org.
Ligeledes kommer der fejl i chrome.
Dem burde du også kigge på at få rettet.

Om det er fejlen, ved jeg desværre ikke. Men det er da et sted at starte.
Avatar billede fmm2000 Nybegynder
14. september 2013 - 23:54 #2
Hmm. Det der bare undrer mig er, at den indtil nu har fungeret perfekt i alle browsere.

Jeg har meget lidt forstand på programmering.

Hvordan kan jeg rette mine fejl.