Avatar billede LarsLju Nybegynder
10. september 2013 - 11:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Let sløring på billeder fra illustrator på en hjemmeside

Hej. Jeg har et logo i Illustrator, som jeg vil bruge på en hjemmeside. I Illustrator står billedet knivskarpt, men når jeg gemmer billedet (i png format) og uploader billedet, så får jeg en let sløring på billedet.

Er der nogen, der ved, hvordan jeg kan undgå den sløring eller bedre: Hvad er best practice for at komme fra Illustrator til web. Det drejer sig om logoet øverst til venstre på siden http://www.investeringsforeningen-cphcapital.dk/.

På forhånd tak og venlig hilsen
Lars
Avatar billede ebea Ekspert
10. september 2013 - 12:55 #1
Nu kender jeg ikke den specifikke størrelse på dit billede i Illustrator. Men det der typisk sker, er at du har et billede som er i en stor størrelse i Vector grafik, og du så eksporterer det til et billede i Bitmap grafik. Den nedskalerin af billedet, ødelægger også skapheden i bileldet.

Så det bedste du kan gøre, at tilpasse størrelsen i illustrator på billedet, så det modsvarer det færdige billed størrelse.

derved skulle du ikke få det store opløsningstab.
Avatar billede LarsLj Novice
10. september 2013 - 13:13 #2
Tak for svaret. Jeg har dog kun minimal skalering (fra måske 50 px til 30 px i bredden, men dit råd er værd at afprøve. Jeg vender tilbage!
Avatar billede LarsLju Nybegynder
11. september 2013 - 13:34 #3
Returmelding: Jeg TROR, at du har ret. Det hjalp ikke i første runde, men jeg tror, at det skyldes skrifttypen i Illustrator og ikke skaleringen, som er minimal.

Vil du sende mig et SVAR (ikke Kommentar), så jeg kan give dig dine point.

Tak for hjælpen!
Avatar billede ebea Ekspert
11. september 2013 - 13:49 #4
Kommer her.

Jeg prøvede igår, at lave den lille text som er i den grå ramme, og lave et PNG billede. Det står lige så skarpt, som det jeg lavede i min Vector tegning, fordi jeg ikke lavede nogen skalering overhovedet, på web side opbygningen. Det er ret vigtigt, at du holder den størrelse på billedet, som det oprindeligt var tiltænkt, så du ikke laver nogen skalering under webside opbygningen (det ødelægger de fleste billeders skarphed).

MvH
Avatar billede LarsLj Novice
11. september 2013 - 13:59 #5
Hej Ebea. Som sagt, dit råd ser rigtigt fornuftigt ud, jeg har testet det af, og jeg vil bruge det fremover. Jeg kan bare ikke finde ud af at tildele dig point, selvom du har skrevet et svar.
Avatar billede ebea Ekspert
11. september 2013 - 14:40 #6
Kig evt. på dette

http://www.eksperten.dk/spm/926037

Der kan du se hvordan du lukker et spørgsmål, og tildeler point.

:-)