Avatar billede Calle5463 Forsker
09. september 2013 - 20:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indlejring af kalender på 123hjemmeside

Jeg har fået i opdrag at hjælpe lidt med en forenings hjemmeside (oprydning, opdatering, ny-tænkning)

Dette er så ikke specielt ny-tænkning i forhold til dette forums eksperter :-)

Hvordan får jeg en rimelig brugervenlig kalender (googles?) indlejret på en 123hjemmeside?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. september 2013 - 20:28 #1
start foreningens googlekalender (log ind på den).
Ovre til højre på tandhjul vælger du indstillinger.
Vælg link-fanebladet 'kalendere'
Under 'kalender' klik på navnet for foreningens brugernavn
Under 'kalenderoplysninger' er der så et 'integrer denne kalender'
Der kan du tilpasse størrelse, farve osv, og få en færdig kode til at sætte ind på hjemmesider.
Avatar billede Calle5463 Forsker
09. september 2013 - 20:44 #2
@claes57: Jeg er med til-og-med "sætte ind". :-) Men hvor i alverden kan jeg sætte koden ind. Havde det været one.com's  (tror jeg ;-) ) det var lykkedes mig, men 123hjemmeside!!!
Avatar billede claes57 Ekspert
09. september 2013 - 20:55 #3
skal være ærlig og sige, jeg har aldrig prøvet 123's system. Der plejer bare at være mulighed for at kunne indsætte html-kode på den type sider.
Avatar billede Calle5463 Forsker
09. september 2013 - 21:04 #4
#3: Og det kan jeg finde ud af på one.com, men 123hjemme.....? (Om lidt er der en der fortæller mig, at det sidder lige foran næsen på mig - bare mig der er blind)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. september 2013 - 11:56 #5
Avatar billede Calle5463 Forsker
10. september 2013 - 12:18 #6
#5 - har allerede spurgt - venter på svar :-)
Avatar billede Calle5463 Forsker
11. september 2013 - 00:01 #7
Svaret fra 123:

"Det er ikke muligt at indlejrer.

Du kan kun linke til, ved at indsætte linket til dit Google Doc i et tekstfelt.

Med venlig hilsen"

Hmmm. Såvidt jeg lige ka' bedømme, så betaler man 4-500 kr om året ekstra i forhold en anden hoster for IKKE at have diverse muligheder for handy faciliteter!

claes57, smid lige et svar, så får pointene ....
Avatar billede Calle5463 Forsker
24. september 2013 - 09:22 #8
claes57, smid lige et svar, så får pointene ....

(jeg skal lige lære at holde musen væk fra "skriv et svar"!!!
Avatar billede Calle5463 Forsker
09. oktober 2013 - 00:18 #9
lukker
Avatar billede Calle5463 Forsker
09. oktober 2013 - 00:18 #10
lukker