Avatar billede Lars_M76 Nybegynder
09. september 2013 - 16:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ny laptop ca 7000-8000 til gaming

Hej alle

Jeg har kikket på et par stykker
Syntes denne her havde bedste værdi til ca 8000kr

MSI GE60 2OC-014NE
15.6" Full HD
NVIDIA GeForce GT 750M - 2 GB GDDR5 SDRAM
Core i7-4700MQ,
8GB DDR3L SDRAM
750 GB HDD / 7200 rpm

Spil til den, er SC2 og Rome Total War 2.

Skal være laptop fordi jeg rejser meget.
Er den ok, eller er der noget som skal ændres, fx GFK?.
hvad med MSI er det et ok mærke, eller er der andre der er bedre.

mvh
Lars
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
09. september 2013 - 16:45 #1
Hejsa. Nu kan jeg tillade mig at svare, fordi jeg har lige præcis den computer. Splinterny.

Jeg synes personligt, at dens touchpad ikke er særlig god, men det gør nok ikke spor, da man som gamer, bruger en mus til det.

Du skal også bemærke at dens keyboard ikke har lys. Hverken fra komplett eller fcomputer og lign..

Dens batteritid ligger mellem 2-3 timer, hvis du ikke spiller på den. Hvis du spiller, falder batteritiden naturligvis, da det kræver mere ydelse.

En fordel ved den er, at den har killer gaming teknologi, hvilket er en fordel, når man spiller online spil, fordi den forbedrer ping'en, så man lagger mindre.

Den har en knap, som kan køle ekstra, hvilket er nice, hvis den bliver varm. Dens oplader er dog rimelig stor, men det er nok heller ikke så vigtigt. Den har plads til en harddisk og en msata SSD, så du kan spare plads og samtidig lade systemet kører på det og de vigtigste programmer, hvis du har lyst selvfølgelig.

Alt i alt, synes jeg de 8000,- er givet godt ud for den bærbar. Jeg kan hjælpe dig yderligere, hvis du har brug for det.
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
09. september 2013 - 16:53 #2
Den kommer med windows 8, når/hvis du køber den. Der er en slags mindre fejl, som dukker op, når du logger på under opstart, altså hvor du skriver din kode. Skærmen slukkes og tændes en ekstra gang. Men frygt ej, det er ikke noget slemt, det kan ordnes, hvis du opdaterer din BIOS. Jeg kan også give dig den præcise vejledning på hvordan du gør det, sikkert.
Avatar billede Lars_M76 Nybegynder
09. september 2013 - 17:54 #3
Hej bruger2013

Tak for alle informationer, de var meget nyttige.

Den sidste Laptop jeg havde, kunne ikke rigtigt komme af med varmen. Har du oplevet denne har nogle problemer med det.

Er den nem at rense selv, feks køler?.

overvejer lige et par dage, men tror det bliver denne :)
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
09. september 2013 - 21:20 #4
Nu har jeg kun haft den i få dage, men eftersom det er en gaming computer, og da den også har en køleknap, kan jeg sige at dens infrastruktur må være bygget til at komme effektivt af med varmen end de normale "traditionelle" bærbare.
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
09. september 2013 - 21:23 #5
For lethedens skyld, hvis du en dag, vil opdatere BIOS, og forhåbentlig slippe af med at skærmen blinker under log in, så kan du se manualen til det her:

http://www.msi.com/files/pdf/Win8_UEFI_BIOS_Update_auto_en.pdf

:P
Avatar billede Lars_M76 Nybegynder
11. september 2013 - 16:21 #6
okay takker for info :)

så lige den blev sat ned til 7295 så godt jeg ventede et par dage :)
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
11. september 2013 - 16:30 #7
Nice :)
Du skal bare vide at vægten er mere end de 2,4 kg, så vidt jeg læste et sted. 2,6 eller 2,7, men det betyder nok ikke så meget. Held og lykke med det :)
Avatar billede Lars_M76 Nybegynder
11. september 2013 - 16:35 #8
Det med vægten klarer jeg nok :)

Takker for hjælpen og venter på den ankommer :)