Avatar billede Kennedster Nybegynder
03. september 2013 - 13:50 Der er 4 kommentarer

Ekstern skærm på VAIO computer

Hej Eksperter,

Jeg håber I kan hjælpe med dette problem. Jeg kender en som har købt denne computer:
http://laptops.dk/product_info.php?cPath=203&products_id=5042

Vi har prøvet at slutte en ekstern skærm til. Både hans gamle LCD, og min store 24" skærm med HDMI. Lige meget hvad jeg prøver, vil den ikke flytte skærmbilledet over til den eksterne skærm. Det er både på VGA og HDMI. Normalt, så kan man jo bare sætte computeren til ikke at gøre noget når man lukker låget i strømstyring, og så flytter den automatisk skærmbilledet over på den eksterne skærm, som om det er en stationær computer man kører med. Er der nogle som har noget feedback på det? Det må være noget helt særligt man skal gøre når det er en VAIO computer. Eller kan det være et kompatibilitets problem med skærm og windows 8??

Vi kan sagtens køre med dublet-skærm. Men ikke udvidet skrivebord, og det går jo ud over opløsningen på den eksterne.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Kenneth
Avatar billede moddi100 Seniormester
03. september 2013 - 14:49 #1
Du har prøvet alt? Hvis du har prøvet alt, er der ikke mere vi kan gøre for dig :) Skriv gerne lidt mere præcist, hvad der er prøvet en anden gang.

Har du prøvet at leje med windows tast + P (ved ikke om det virker i Win 8). Ellers skal du ind i kontrolpanelet under skærm og "tilslutte en projektor", der burde du også kunne ændre de andre indstillinger, som netop at udvide skrivebordet.
Avatar billede Kennedster Nybegynder
03. september 2013 - 14:58 #2
Ja, jeg kunne selvfølgelig have beskrevet bedre hvad jeg har gjort :)
Jeg har som skrevet været inde i indstillinger og prøvet at udvide skrivebordet. Det lykkedes også. Men så snart jeg klapper skærmen ned på den bærbare, sker der ingen ting, og startbjælken bliver ikke flyttet med over. Det er bare underligt, da det er noget af det letteste at sætte op. Har aldrig været et issue på nogle af de computere jeg har stødt på. Og det er mange!

Windows tast + P får jeg ikke nogen reaktion af. Jeg er begyndt at tro det kan være et Windows 8 problem....
Avatar billede moddi100 Seniormester
03. september 2013 - 15:10 #3
Se det forklarede jo en hel del mere :) Dog er det ikke noget jeg lige har arbejdet med før, så du må nok vente på en anden. Et sidste bud ville ellers være, at du kunne finde noget under strømstyring, men jeg kan ikke selv finde en relevant indstilling.
Avatar billede Kennedster Nybegynder
03. september 2013 - 15:44 #4
Ja, lige præcis strømstyring har jeg også været inde i. Normalt, så er det bare at sætte computeren til ikke at gøre noget når man klapper skærmen i, så flytter den billedet over på den eksterne. Det plejer at virke som det skal. Men jeg har aldrig før gjort det i windows 8, så jeg tror måske det er "synderen". Tak for dit bud :)

Andre med gode råd?