Avatar billede elmir Nybegynder
01. september 2013 - 21:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 gradslininger - Skabelon i Excel

Hej,

Jeg leder efter en skabelon, der kan hjælpe mig med at regne 2 gradslininger ud i Excel, er der en venlig sjæl der kan være mig behjælpelig med det ?
Avatar billede richardjensen Seniormester
02. september 2013 - 11:44 #1
Hvis det kun gældewr løsning af andengr.-lign.,kan det jo gøres meget let med fx. 'geogebra' elle3'grapg' ,(freeware på nettet).
Begge giver rigtig gode muligheder for at 'lege' med at ændre de forskellige koefficienter (a,b og c),og se deres virkning på grafen.
Hvis du absolut vil bruge Excel,kan du jo indsætte trinvis afvikling af løsningen.
Nu ved jeg ikke noget om dit skoletrin, - eller hvilken metode,du ønsker (diskriminant- eller determinant-metoden)
Avatar billede elmir Nybegynder
02. september 2013 - 15:21 #2
Tusind tak for dit svar. JEg bruger nu geogebra, og det løser mit problem.
Avatar billede elmir Nybegynder
02. september 2013 - 15:22 #3
Hvis du kender et sted hvor der er en dansk manual til den, så må du gerne smide et link. God ddag :)
Avatar billede richardjensen Seniormester
02. september 2013 - 17:28 #4
Først må jeg lige rette en fejl i mit første indlæg- i stedet for
elle3'grapg' skulle der stå eller 'graph',( og der kan hentes  en del eksempler at lære noget af )
Geogebra er jo- som du allerede ved- på dansk, men desværre kender jeg kun den engelske manual, dom du nok har set.
Håber du får meget glæde af det.
(natematik er jo spændende)
Avatar billede PowerPointbruger Nybegynder
07. september 2013 - 19:44 #5
Jeg har en video, der viser, hvordan du selv kan lave 2. grads-ligningen og den tilhørende parabel ved hjælp af simple formler i Excel. Hvis du giver mig din e-mail adresse, sender jeg den til dig. Skriv til pa@xlkompetence.dk