Avatar billede steench Nybegynder
22. august 2013 - 13:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rettigheder i Windows 2008 R2 server (og sikkert alle ndre versioner)

Hej Ekspert.

En lille spændende udfordring :

Kan man i et AD, på et windows domaine, afgrænse en PC, til kun at have adgang ned i bestemte mapper ?

Hvordan gives der adgang i forholdet brugerlogin/pc'en(hvem bestemmer) ?

En deny på et PC navn vil nok forhindre at brugeren på pc'en kan læse i mappen, men det bliver noget bøvlet at lave deny på rig
tig mange mapper, så en bedre løsning ønskes.

Mvh. Steen
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2013 - 03:54 #1
ja men den nemmeste metode er jo at denne ene pc logger på med en bruger, som er helt komplet styret så den kun har adgang til de få mapper, ud af det hele.

jeg forstår ikke helt spm.. det lyder som om du vil have 1 enkelt pc til kun at kunne noget, og alle andre kan andet ?

eller forholdet det sig sådan at du intet ved om rettigheder ?
formålet med rettigheder er netop at styre nøjagtigt hvem der må hvad.
og kan til tider være en anelse kringlet, da nogle rettigheder ophæver andre.

så hvad er det du vil ?

hvis pc1 kun må læse/skrive /dokumenter - og pc2 må alt, så tilføjer man bare kun pc1 i share, på /dokumenter, dvs den bruger som pc1 er.

nu har jeg skrevet for meget, prøv lige at skøre ud i pap hvad du vil - istedet for at spørge hvad du kan, for du kan alt.

?
Avatar billede steench Nybegynder
23. august 2013 - 13:33 #2
Hej og tak for dit svar.

Jo, jeg kender godt rettigheder i windows server miljø, men er blevet bedt om at lave en løsning hvor der er brug for denne underlige afgrænsning.

Helt enig med dig i, at det rigtige er at give adgang på brugernivau.

PC'en det drejer sig om, må kun have adgang ned i nogle ganske få mapper, ud af rigtig mange mapper og shares.
PC'en bruges af flere personer(konsulenter).
Jeg kunne selvfølgelig give deny adgang til alle mapper, den ikke må se, men det bliver noget juks, også at vedligeholde så alle forslag er meget velkomne.

Hilsen Steen
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2013 - 17:06 #3
EEEEEEE  dur det ???  hvorfor ligger du Svar (til løsninger og pointgivning)?????    hvorfor en server køre du med som fil server