Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. august 2013 - 09:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Videstille et nummer på Android

Findes der en eller anden app der kan styre viderestilling af opkald fra bestemte numre?
Jeg er ude efter noget der kan gøre så hvis tlf nr. 12345678 ringer så viderestilles det til 87654321 men alle andre ikke påvirkes.
Jeg kan kun enten viderestille alt eller intet på standard.

(Telefon er en Galaxy XCover)
Avatar billede conz Juniormester
21. august 2013 - 16:27 #1
Du kan i hvert fald viderestille det til din telefonsvarer ved at gå ind i kontakter, finde nummeret og der burde være en "Send til telefonsvarer" indstilling.

Jeg kan ikke lige umiddelbart finde nogen apps, der kan viderestille et specifikt nummer til et andet nummer end telefonsvareren, desværre.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
22. august 2013 - 06:53 #2
Det hjælper mig desværre ikke da jeg ikke har nogen telefonsvarer - jeg fik det slået fra da TDC begyndte at opkræve ekstra for at bruge den
Avatar billede conz Juniormester
22. august 2013 - 12:07 #3
Nå, jamen det passer jo næsten helt perfekt så.

Så kan du bare ændre nummeret på din telefonsvarer, til den som du gerne vil have viderestillet til, også bruge "Viderestil til telefonsvarer" indstillingen.

Dog kan du jo så kun viderestille til det ene nummer, men det er vel bedre end ingenting?

For at gøre  det, skal du ind i din telefon-app, altså der hvor du kan indtaste et telefonnummer, gå ind i indstillinger, vælger telefonsvarer og der kan du indtaste din telefonsvarers nummer. Her indtaster du så det nummer, som du gerne vil have viderestillet til.

Så gå du ind i dine kontakter, finder den person som du gerne vil have viderestillet, gå ind i indstillinger og vælg "Send til telefonsvarer".

Jeg ved desværre ikke helt præcis hvor det er eller hvad det hedder i Android 2.3, men det burde være til at finde hvor jeg beskriver.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
22. august 2013 - 14:09 #4
Jeg kan ikke se nogen mulighed for at sende en kontakt videre

Så jeg må nok leve med at jeg får nogle uønskede opkald (jeg ville sætte det op så et par numre der ringer uønsket bliver viderestillet)
Avatar billede conz Juniormester
22. august 2013 - 14:43 #5
Der burde meget gerne være en indstilling til det, under kontakter.

Her er en guide med screenshots, måske hjælper det?
http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57374942-285/how-to-send-annoying-callers-directly-to-voice-mail-on-android/

Ellers kan denne video måske hjælpe, selvom den er til SGS2:
http://androidadvices.com/blacklist-block-phone-number-android-mobile/

Ellers prøv at kigge under Indstillinger -> Call Settings, her burde der være en "blacklist", som du kan aktivere, også tilføje numre til, som så bliver afvist eller viderestillet når de ringer. Men denne indstilling er jeg ikke sikker på findes i Android 2.3

Alternativt, så kunne du installere Teamviewer Quicksupport fra Google Play, og lade mig fjernstyre din telefon, så jeg kan finde det og slå det til?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. oktober 2013 - 18:52 #6
Kan du ikke lige smide et svar så du kan få point for input
Avatar billede conz Juniormester
17. oktober 2013 - 16:28 #7
Jo da.
Hvad fandt du så ud af? Det er altid en god ide at skrive hvad man kom frem til, så andre i fremtiden med samme problem kan finde svar.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. oktober 2013 - 08:00 #8
Jeg fandt ud af at det ikke kan lade sig gøre på min telefon