Avatar billede jepzen Nybegynder
16. august 2013 - 23:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Avasttilføjelser, slå fra eller til?

Jeg har for nylig installeret Avast, og sagde ja tak til at der blev tilføjet sådan en Avastdims, der beskytter min browser, kan ikke lige huske hvad den hedder. Men nu er min søgning blevet noget langsommere, så mit spørgsmål er, om det ville være tilrådeligt at deaktivere den igen?

Og hvad med alle de andre skjold, som er aktive i Avast, kan man roligt slå nogle af dem fra?

Jeg hører gerne fra Avastbrugere, og om hvordan I har sat Avast til at fungere.

Min Java, virkede iøvrigt ikke i Chrome, efter jeg havde installeret Avast, den kunne simpelthen ikke findes.

Efter jeg kørte Javatest i Internet explorer, virkede den dog pludselig i Chrome også.
17. august 2013 - 09:20 #1
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på "slet"
Pc scannes, og ved endt scanning skal pc genstartes.
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2013 - 15:59 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2013 - 17:56 #3
Er det den der hedder "browser rensning" du henviser til?

AdwCleaner som Karise henviser til gør det samme. Jeg tror blot den er mere effektiv end den der er i Avast.
Med hensyn til skjold har min avast 8 skjold kørende, og det synes jeg ikke påvirker min søgehastighed.
Jeg skal dog sige jeg ikke har brugt Avast længere end ca 1,5 måned.
Brugte en ældre pro version af AVG før
Avatar billede jepzen Nybegynder
17. august 2013 - 23:29 #4
Hov. Jeg glemte, at skrive at jeg kører XP.

Jeg har prøvet at køre Adwcleaner. Den fandt ikke noget.

Men det jeg gerne vil finde ud af, er om jeg kan slå noget fra, og stadig være rimelig sikker.

Det er åbenbart, vistnok dem der hedder Webrep og antiphishing, der gør surfingen lidt langsommere.

Men måske jeg bare skal lade det være, og køre sikrest men lidt langsommere.

Eller købe en hurtigere computer :)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2013 - 06:32 #5
I min verden er der ikke menig i at slå noget fra, som der beskytter ens pc. Gøres dette alligevel, bør man overveje hvilken form for gendannelse af system man skal bruge, hvis det går galt
I min Avast har jeg skjold for Filer,Web,Mail, Netværk,P2P,IM,Adfærd og script skjold.
Formoder det er det samme som du har.
Og hos mig er det (selvfølgelig ) skjold for Web og netværk der har undersøgt langt flest korrespondance.
Avatar billede jepzen Nybegynder
18. august 2013 - 13:50 #6
Ja okay. Det er bare lidt irriterende, at det gør surfing noget langsommere. Prøv at gå ind i indstillinger i Avast brugerinterface, og se om du har Webrep/antiphishing slået til.

Der er vel også noget antiphishing og sådan noget i browseren selv, som vel burde beskytte, ikke?

Internet explorer har da ihvertfald noget.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2013 - 14:00 #7
Jo den er slået til her også.
Avatar billede jepzen Nybegynder
19. august 2013 - 00:54 #8
Ok. Tak for responsen. Læg et svar :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2013 - 07:54 #9
Velbekomme. Svar.