Avatar billede jepzen Nybegynder
13. august 2013 - 21:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Java-problem

Jeg har for nylig afinstalleret Java 6, via den Javauninstaller der findes på Javas hjemmeside. Det gjorde jeg da jeg læste flere steder på nettet, at det ville være meget usikkert, at beholde Java 6, og at man derfor istedet kun skulle have Java 7, hvilket jeg så har nu.

MEN, når jeg kører Windows søgefunktion og søger på Java, kommer der en masse filer frem der hedder noget med jre 1.6, eller jre 6, eller eller lignende.

Kan jeg godt slette dem, og er der en sikker måde at slette dem alle på?

PSI Secunia, siger desuden, at jeg har en forældet version af Java og at jeg skal opdatere. Men det giver ingen mening, for på Javas egen side, siger de at jeg har den nyeste, Java 7.

What to do?

Jeg kører XP.
Avatar billede jepzen Nybegynder
13. august 2013 - 21:36 #1
Inde under programmer liger der 3 følgende Javamapper:

jre1.6.0_22 og jre6 og jre7

Kan jeg godt slette de 2 første, der hedder noget med 6?
Avatar billede milter Ekspert
13. august 2013 - 21:52 #2
Er der indhold i alle mapperne, eller er nogle af dem tomme?

Jeg ville slette alt, der har forbindelse med Java via Kontrolpanel > Tilføj eller fjern programmer. Derefter ville jeg køre en rensning med CCleaner og fjerne alt, den foreslår i "Rens" og "Register". Genstart computeren.

Til sidst ville jeg downloade Java manuelt og installere den fra den downloadede fil:

http://www.java.com/en/download/help/windows_manual_download.xml
Avatar billede jepzen Nybegynder
14. august 2013 - 00:08 #3
Der er indhold i alle mapperne. Men jeg har slettet alle gamle Java6programmer via kontrolpanel og renset med Ccleaner. Men der er som sagt stadig disse 3 mapper, som jeg nævnte. Og spørgsmålet er om jeg kan slette de 2 der hedder noget med 6, uden at der sker noget ved det?

Her er hvad de skriver på Javas hjememside:

http://www.java.com/en/download/faq/remove_olderversions.xml

Det gør mig nu ikke meget klogere.
Avatar billede jepzen Nybegynder
14. august 2013 - 00:20 #4
Når jeg klikker på Java inde under kontrolpanel, kan jeg se at der er 3 versioner enabled. To af dem er 1.0.6_22 og 1.0.6_31.

Den sidste hedder 1.7.0_25

Skal jeg mon disable de to der hedder noget med 6?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2013 - 01:28 #5
Jeg kører også Xp her på min pc, og jeg har slettet alt der har med den gamle version at gøre.
Brugte denne her
http://singularlabs.com/software/javara/
hentede den nye verion. og har ikke brugt den gamle siden.
Så jeg er enig i #2
Man kan i øvrigt også bruge Revo Ubinstlaler free til at fjerne med.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2013 - 01:30 #6
#4 ja deaktiver disse to hvis du ikke fjerner dem permanent.
Jeg har kun 1.7.0_25 i mit kontrolpanel, og alt der bruger java hos mig fungerer upåklageligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2013 - 01:31 #7
#5 Der skulle jo stå Revo Uninstaller Free hvis du var i tvivl.
Avatar billede jepzen Nybegynder
15. august 2013 - 16:58 #8
Tak. Lægger du svar :)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2013 - 17:20 #9
svar