Avatar billede pjatmail Mester
11. august 2013 - 11:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

find den gl hdd i ny pc

Ny pc er købt med w8. den gl harddisk indeholder alle de informationer/filer jeg skal bruge på vista.
Jeg forsøgte at udskifte den nye med den gamle og starte op på den men det gik ikke, så det er vel noget med at starte den nye pc op og få den til at køre, hvorefter den gamle tilsluttes og hvad så................
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 11:52 #1
Godt nok får windows 8 kritik, men at at vælge Wista i stedet, tror jeg er et dårligt valg. Så ja, start op med W8 og hvis det stadig er en stationær, så sæt den til bundkortet, som slave.
Hvis det er en bærbar, så sæt HDD til USB.
Avatar billede djras Nybegynder
11. august 2013 - 11:55 #2
Tilslut den gl.disk ved hjælp af kabel til en USB port på din
nye pc. Derved kan du hente data ud fra disken.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 11:57 #3
Ps. Hvis du savner startknappen i W8, så installer Classic shell. Den er storartet. Man kan endda vælge mellem XP og W7. Jeg bruger den selv, og er meget tilfreds. Der kommer en startknap med W8.1 men så vidt jeg forstår, bliver det ikke som i W7.
http://www.classicshell.net/
Avatar billede pjatmail Mester
11. august 2013 - 11:57 #4
det er en stationær. hvordan er det nu lige jeg sætter den som slave. Jeg kan huske på de ældre hdd at man kunne flytte nogle jumpere, men dem er der ingen af på den hdd jeg har her!
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 12:03 #5
Nej sikker ikke. Jumpere var noget som blev brugt på de nu forældede Ide drev (Ata) Nu kører vi Sata, og der bruges der ikke jumpere. Så det er bare at sætte den til.
Hvis nu computeren starter op på Wista, kan du nok vælge drev med F12 Eller F11. Ellers skal der vælges i bios. Og w8 så kører slette Wista fra den gamle disk.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 12:05 #6
Rettelse: Og når W8 så kører.....
11. august 2013 - 12:47 #7
Avatar billede pjatmail Mester
11. august 2013 - 13:02 #8
så fik jeg det klaret. Det var jo ganske enkelt bare at tilslutte den og tage hvad der skulle bruges. #3 skal jeg bestemt have set nærmere på.
Kom endeligt med nogle svar så jeg kan få lukket og slukket.
Tak for hjælpen :o)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 13:21 #9
Ok. Du kan jo formatere den gamle HDD, og lade den sidde i til backup. Som du måske husker, samler jeg ikke på point:)
Avatar billede pjatmail Mester
12. august 2013 - 15:51 #10
Jeg husker godt du ikke samler på pointene :o) men måske vil en anden have dem så?
Jeg regner også med at formatere den gamle - men sjovt nok er der ikke ekstra stik i den nye pc - da jeg tømte den tog jeg stikkene fra cd-drevet :o)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2013 - 16:17 #11
Kan der ikke sættes et kabel til bundkortet? Når det er strømkablet kan man købe en deler, så 1 bliver til 2.
Avatar billede pjatmail Mester
12. august 2013 - 16:23 #12
Jeg syntes ikke umiddelbart jeg kunne se noget sted, men må også indrømme at jeg ikke har fået gjort ret meget ved det. Der står sikkert i specifikationerne hvor meget jeg kan tilslutte.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2013 - 16:36 #13
Nede på bundkortet, sidder der sådanne slots til Sata kabler. De kan sagtens have andre farver end her: http://peecee.dk/upload/view/418556
Avatar billede pjatmail Mester
12. august 2013 - 16:55 #14
Nu fik jeg lige tjekket det med det samme. Der er ikke flere muligheder for at tilslutte sata stik. ej heller USB.
Men man får jo også hvad man betaler for :o)
Jeg har en anden usb harddisk jeg kan tilslutte på de udv. stik hvis det bliver nødvendigt. Så det gør ikke så meget.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2013 - 17:05 #15
Nå ja, det er måske så en Acer Aspire? man ja det er da også brugbart med en USB backup.
Avatar billede pjatmail Mester
25. august 2013 - 10:20 #16
Tak for hjælpen. Ingen ønsker point, så jeg lukker.