Avatar billede DreadyDK Novice
02. august 2013 - 19:06 Der er 4 kommentarer

Kan jeg køre SLI?

Hej Experter!

Jeg ville rigtig gerne opgradere mit grafikkort men... Jeg vil hellere køre SLI jeg har en Cooler Master GX650W PSU og vil gerne køre 2 Stk Asus GTX 660 OC Edition SLI kan det lade sig gøre da det jo ikke er den støreste PSU.
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
02. august 2013 - 19:24 #1
Det kan det godt, jeg vil dog anbefale dig at købe ét står grafikkort istedet :) tro mig jeg var selv i din situation for lidt siden
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
02. august 2013 - 19:26 #2
Tjek Evt. dette det er de bedste jeg kan gøre http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 00:29 #3
Du bør generelt have 640 Watt PSU så det bliver snært.

Jeg er ikke enig med den beregner i #2, jeg har lige taget nogen test på den og der viser den for lidt i forhold til kortenes max TPD.

Den fortæller dog noget som er absolur rigtigt:
Total Amperage Available on the +12V Rail(s) is the most important, followed by the +5V amperage and then the +3.3V amperage.

Hos dig vil det særligt være 12 volt da dine grafikkort udelukkende trækker på 12 Volt.

Man må ikke tro alle 650 Watt PSU yder det samme på 12 volt!!
De 650 Volt er fordelt ud over alle spændinger, nogen mærker/modeller afsætter (nu følger teoretiske tal) 40 amp til 12 volt og rest til de andre volt, andre mærker/modeller afsætter 38 amp til 12 Volt og lidt mere til resten af de andre Volt.

Det vil også komme an på om en given PSU er opbygget af et rail eller flere rail.

Jeg går ud fra du har denne model:
RS-650-ACAA-D3

Din er:
Single 12 V Power Rail.
Output Capacity     650W
Max. Output Capacity     780W

Output Current

+3.3V - 25 A
+5V - 25 A
+12V - 52 A
+5VSB - 2.5 A
-12V - 0.5 A

Hvilket øger dine chancer.

Prøv at se dette billed, der vil du kunne se et forbehold som gør der ikke kan trækkes max ud af samtlige Watt typer SAMTIDIG.
http://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/17-171-028-05.jpg

Din pc skal nok starte op.
Du kan prøve med din nuværende PSU.
Straks efter opstart, så presser du CPU og GFX max ved at køre nogen tests, vises der tegn på ustabilitet, så ved du hvad der skal upgrades (PSU).
Om du holder "hjem" vil afhænge af din øvrige hardware, bla af hvor meget din CPU napper, samt hvor mange drev du har osv.

Du vil opnå en fin ydelse med dit SLI setup, du vil ligge lige omkring ydelsen på et GTX 780 (svingende fra spil til spil, samt alt efter AA/AF settings og opløsning).
Avatar billede DreadyDK Novice
16. januar 2014 - 13:18 #4
Hvordan giver jeg dig så points? :D