Avatar billede ove_abc Nybegynder
20. juli 2013 - 15:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Win 8: Mine Adm bruger er blevet ændret til en standard bruger - nu kan jeg ikke ændre tilbage til Administrator?

Win 8: Mine Adm bruger er blevet ændret til en standard bruger - nu kan jeg ikke ændre tilbage til Administrator - hvad kan jeg gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2013 - 15:53 #1
Hej og velkoemmen til.
Har ikke win 8, men ville prøve at systemgendanne til dengang brugerprofilen var rigtig.

Ps Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges til lukning af tråd og pointgivning.
Får du en brugbar løsning beder du om et svar fra denne hjælper.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2013 - 16:56 #2
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=dk&lc=da&dlc=da&docname=c03650125#N373

Men hvad mener du med at du ikke kan ændre den tilbage, er der noget der bloker.
Avatar billede ove_abc Nybegynder
20. juli 2013 - 19:46 #3
Jeg har et program BridgeCentral.exe når det startes så kummer der en advarsel fra UAC, der siger at programmet vil ændre data på min PC. Jeg har prøvet at oprette en nye bruger som administrator. Denne bruger kunne godt åbne programmet uden advarsel fra UAC.

Så prøvede jeg at bytte om på brugerkonto type for de 2 brugere og det endte op i at begge stod som Standard brugere.

Nu har jeg kørt systemgendannelse.
Nu er den eneste bruger der er på systemet igen registreret som Administrator!
I indstillinger for kontrol af brugerkonti står der: Giv mi aldrig besked. UAc-ADVARSLEN KOMMER ALLIGEVEL.

Men nu har jeg ændret brugerkontrollen til den indstilling, der ikke anbefales giv mig ikke beked oh ås undgår jeg UAC-advarslen!

Og så får jeg ikke mere UAC-advarslen!
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2013 - 08:32 #4
Hvordan har du installeret det?
Har du højreklikket på intallationsfilen og valgt at køre som admin fra start af?
Når du starter programmet første gang, har du så også valgt at køre som administrator ved at højreklikke og vælge kør som administrator?
Avatar billede ove_abc Nybegynder
27. juli 2013 - 15:27 #5
Efter systemgendannelse virkede markeringerne for Administratorbrugeren igen normalt - nemlig at administrator var administrator og ikke standardbruger.

Efter at indstille brugerkontrollen til laveste niveau (anbefales ikke) forsvandt mit problem.

Tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2013 - 15:44 #6
#5Velbekomme.
Jeg har lagt et "svar", da du valgte at bruge systemgendannelse til før problem opstod (se #1)
Du kan her se, hvordan du lukker tråden med dette svar:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo