Avatar billede Skorpionmus Nybegynder
19. juli 2013 - 11:50 Der er 18 kommentarer

Nulstilling af Bios Pass

Hej alle sammen
Jeg blev henvist til denne side da nogen mente det var det bedste sted at søge svar

Jeg gav min datter en HP Mini Note 5102 sidste år, nu står vi så med et problem :(
Hendes x har lagt et password i biosen og kan ikke huske den.
hvordan nulstiller man sådanne en lille note book?

Håber virkelig i kan hjælpe

Mvh Den fortvivlede mor
Avatar billede egmose Novice
19. juli 2013 - 12:08 #1
Er det når man skal ind i selve biosen, eller for at starte Pc´en op?
Avatar billede Skorpionmus Nybegynder
19. juli 2013 - 12:21 #2
Det er når vi skal ind i biosen, at den spørger efter en kode
Avatar billede Skorpionmus Nybegynder
19. juli 2013 - 12:28 #3
Den skriver
Bruger-ID: BIOS administrator
Intast Adgangskode
Avatar billede egmose Novice
19. juli 2013 - 12:28 #4
Du kan forsøge at pille CMOS batteri, alm. batteri og strøm fra i et par timer, og holde tænd suk knappen nede i 15 sekunder - Det er lidt et skud fra hoften, men det kan ske at det nulstiller bios.

Ellers er der nogen bud her: http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Notebook-PC-Questions/Reset-BIOS-password-HP-6530b/td-p/118937 - Se specielt svar 4
Avatar billede Blueeyez Mester
19. juli 2013 - 12:33 #5
Du kan nulstille bios med hirens boot cd kræver dog usb / cd og så kan den nulstille bios koden.
Avatar billede puren Ekspert
19. juli 2013 - 12:44 #6
det rygtes på nettet at der er en producent kode som er: e9lo7xpg9q

ellers er der kun den tunge vej... og skille computer fra henanden
hp her en guide her http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.BINARYPORTLET/public/kb/docDisplay/resource.process/?spf_p.tpst=kbDocDisplay_ws_BI&spf_p.rid_kbDocDisplay=docDisplayResURL&javax.portlet.begCacheTok=com.vignette.cachetoken&spf_p.rst_kbDocDisplay=wsrp-resourceState%3DdocId%253Demr_na-c02482674-1%257CdocLocale%253Den_US&javax.portlet.endCacheTok=com.vignette.cachetoken start på side 41

som her ser guiden skal du fjerne
batteri
sim-kort
keybord
harddisk (mass storage) du behøves ikke at skille ophænget ad
WLAN
sim-modul
top cover

under top cover er der et knap battri (RTC battery) fjern det i 5 min så er jeg 100% sikker at computer har tabt bios password

føgel her guide i omvendt række føgle for at samle computeren igen OG HUSK INGEN VOLD

bor du i odense vil jeg gerne gøre det for dig
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2013 - 13:10 #7
Kommer der en kode frem ?
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2013 - 13:28 #8
Avatar billede HKW Nybegynder
19. juli 2013 - 13:38 #9
#6

Den metode er ikke altid sikker, når det der en laptop. Det er ikke sikkert at passwordet ligger gemt i cmos.
Avatar billede Skorpionmus Nybegynder
19. juli 2013 - 13:39 #10
jeg har haft computeren skildt ad og haft alt pillet fra og lagt tilside men stadig uden held desværre.. bor i grindsted så lidt langt desværre
Avatar billede Blueeyez Mester
19. juli 2013 - 13:42 #11
#10 hirens boot cd burde kunne klare jobbet.
Avatar billede Skorpionmus Nybegynder
19. juli 2013 - 13:58 #12
#8 jeg har fulgt guiden og den her model suporter ikke den Boot metode :( tror snart det ender med en hp der kommer flyvende på tværds af gårdspladsen
Avatar billede Skorpionmus Nybegynder
19. juli 2013 - 14:00 #13
#10 hirens boot cd vil ikke kunne virke da jeg ikke kan få den til at boote fra cd uden adgang til biosen desværre har lige prøvet
Avatar billede Blueeyez Mester
19. juli 2013 - 14:04 #14
#13 hvad hvis du tager harddisken ud af den og lader hirens boot cd være i cd drevet? / usb.. (Hvilken medie bruger du?
Avatar billede Skorpionmus Nybegynder
19. juli 2013 - 14:05 #15
#14 har både prøvet med cd og usb nøgle.. problemet er jo at begge dele køre via usb da det er en net book
Avatar billede Blueeyez Mester
19. juli 2013 - 14:15 #16
#15 prøv og tag harddisken ud og prøv..

Ellers:

CMOS De-Animator is an up to date tool compared to the majority of BIOS hacking/resetting tools out there, and can reset the BIOS password from within Windows. The latest version 2 executable of CMOS De-Animator is compatible with both 32-bit and 64-bit operating systems.

Read more: http://www.raymond.cc/blog/how-to-reset-remove-clear-or-reveal-cmos-bios-security-password/#ixzz2ZUcurcAe
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2013 - 16:43 #17
Jeg ville kontakte HP support og spørge om det er muligt med en master kode, at få åbnet for BIOS. Man skal nok kunne identificere sig på en eller anden måde over for support før de sender/oplyser dens slags.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. juli 2013 - 17:38 #18
#17 Den tror jeg altså ikke på lykkes.
Hvis jeg identificere mig, må jeg så få dit dankort og kode ?(analogi).