Avatar billede ivanouw Novice
17. juli 2013 - 20:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opladningstid Sony Walkman

Jeg har købt en 8 Gb Sony walkman mp3-spiller (NWZ-E474). Den var billig (600kr), den er rigtig god, og den har vældig lang batterilevetid. Jeg har imidlertid erfaring med at batteriet let går i stykker (en anden tilsvarende).

Er der nogen der om man kan beskytte batteriet ved den måde man oplader det?

Altså,
1) skal man lade batteriet løbe helt ud og så lade det helt op, eller er det OK bare at lade det op lidt ind imellem.
2) hvor længe varer det at lade det helt op?
3) er det dårligt hvis man lader det op længere tid, f.eks. en hel nat
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2013 - 20:54 #1
i gamle dage (dvs mere end 5 år tilbage) var det god latin, at køre maskinen helt ned for den lades op igen. De nyere er ligeglade med det.
Så det er op til den batteriteknologi, der er brugt i din afspiller.
jf http://www.reviewgist.com/best-battery-life-mp3-player
så scorer din 57%, mens nyeste apple kan klare 94%.
1) der er ligemeget nu til dags
2) ikke ret længe - min afspiller er under de 2 timer, den får
3) det er bare lidt ekstra udgift til opvarmning - men alle jeg kender lader deres telefoner op natten igennem.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. juli 2013 - 21:27 #2
3: Den bør ikke blive ved at bruge samme mængde strøm, den er formodentlig intelligent og går ned på vedligeholds-ladning.
Avatar billede ivanouw Novice
17. juli 2013 - 21:45 #3
Tak til jer begge for hurtige og meget nyttige svar.
Hvis I vil have lidt points, så send lige et 'svar'.

Tak igen
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. juli 2013 - 23:24 #4
Jeg samler ikke på point, så du får det gratis herfra.

Stik du bare alle point til claes57, han er en hjælpsom fyr.  :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2013 - 08:14 #5
bare luk selv...
Avatar billede ivanouw Novice
18. juli 2013 - 09:05 #6
Og hvordan søren er det nu lige man lukker?