Avatar billede philipism Nybegynder
17. juli 2013 - 19:48 Der er 1 kommentar

Mister forbindelse mellem computer og fjernsynsskærm

Hej alle

Jeg er ny i dette forum, og har brug for hjælp.
Jeg har min stationære computer tilsluttet en fjernsynsskærm ved hjælp af et VGA-kabel, og forbindelsen mellem disse enheder bliver ved med at ryge - hyppigst når jeg bruger min computer på en høj ydeevne.

Min computer er en Medion, som nok må indrømmes at have fået et par år på bagen. Mit fjernsyn er et LG, som efterhånden også er lidt gammelt. Hvis det ønskes, kan jeg skrive specs på min computer op.

Mit spørgsmål lyder således: Hvordan kan det være, at jeg bliver ved med at miste forbindelsen mellem de to enheder? Når forbindelsen mistes, slukkes hverken fjernsynet eller computeren, der kører stadig begge to. Jeg har en mistanke om, at det er grafik-kortet i computeren, som er synderen, og har også fundet ud af, at selve grafik-kortet er uhyre varmt, når enhederne mister forbindelsen.

Jeg har tidligere forbundet computeren og fjernsynet ved hjælp af hdmi-kabel, men er skiftet til VGA, da det lader til, at forbindelsen ikke mistedes lige så ofte. Når forbindelsen mistes, er jeg nødt til at slukke begge enheder, og lade dem "køle af" i omkring 5 minutter, hvorefter forbindelsen igen kan blive etableret.

Men ér det computeren? Eller kan det lige så godt være fjernsynet, som har skylden? - Håber I kan hjælpe mig :-)

Mvh. Philip
18. juli 2013 - 09:07 #1
Velkommen til E. ...

VARMEPROBLEM !!! På grafikkortet ...

www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm