Avatar billede uhreskov Nybegynder
10. juli 2013 - 16:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man 2 interne iper til at snakke sammen ?

Hejsa...

Vil høre om der er en af jer der kan hjælpe mig lidt på vej... ?

Her er mit problem.

Jeg har længe kørt mine computerer igennem en router med kabler, og gateway til routeren var 192.168.15.1

Nu har jeg så bøbe en lille smart router der kan køre wifi, og den er som standard sat til ip 192.168.16.1

Jeg har forsøgt at øndre ip i wifi routeren til 192.168.15.2
I håbet om at mine maskiner igen kunne snakke sammen (Eks. via netop remote) med det er ikke lykkes med, for når jeg har ændret ip i wifi til 192.168.15.2 virker det som om at der går lidt ged i den ?

Nu er wifi igen tilabge til standard 192.168.16.1 og så kan jeg ikke se maskinerne der kører på den anden router 192.168.15.1 ?

Kan det lade sig gøre at 2 forskellige interne iper kan snakke/dele sammen ?

På forhånd TAK !

Uhreskov.
Avatar billede puren Ekspert
28. juli 2013 - 13:24 #1
korte svar: ja ændre subnet (undernetsmaske) fra 255.255.255.0 til 255.255.0.0 til de to router

men hvorfor 2 router?? eller har du du bare købt router 2 fordi der var wifi i den??

ellers så se denne tråd http://www.eksperten.dk/spm/983624
Avatar billede uhreskov Nybegynder
29. juli 2013 - 21:18 #2
Hej Puren

Tak for dine svar, har dog et par spørgsmål til dem....

Jeg har købt 2 router fordi 1 ikke var nok til at dække mit område.

Og så satte jeg 2 op i hver sin ende, nu er problemet så at dem der er koblet til router 1 ikke kan fanges med remote programmet (Netop) fra router 2

Skal jeg forstå det sådan at subnet i begge router skal ændres til 255.255.0.0 ?

Hvis det er rigtigt, hvad så med subnet på mine pc ?

Mvh.
Uhreskov.

P.s. Det skal siges at begge router er på nettet
Avatar billede puren Ekspert
30. juli 2013 - 00:01 #3
løsning 1 >> ja ændre subnet (undernetsmaske) fra 255.255.255.0 til 255.255.0.0 til de to router og i deres DHCP så ALLE maskiner har subnet 255.255.0.0

løsning 2 >> alt arbejde forgår på router 2

trin 1... giv din router en ny ip  192.168.15.254

trin 2... slå DHCP fra

trin 3... ændre wifi indstillinger så SSID, netværksnøglen og kanal er det samme som på router 1

trin 4... tape over wan porten (må ikke bruges)

trin 5... trek et kabel mellem de 2 router og som skal i lan porten på både router 1 og 2

trin 6... tag en cola det var hårdt arbejde
Avatar billede uhreskov Nybegynder
30. juli 2013 - 00:09 #4
Hej igen...

Fedt... TAK !

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede uhreskov Nybegynder
16. januar 2014 - 16:31 #5
Hey Puren

Kunne jeg ikke be´om et svar fra dig.. ?

Havde "Glemt" tråden :P

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede uhreskov Nybegynder
16. januar 2014 - 16:35 #6
DOH....

Sov da vist lige der....

Har jo fået svar far dig... HÆHÆ

Uhreskov.