Avatar billede PERSILLESMEDEN Nybegynder
10. juli 2013 - 11:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Power point akkumulere tal fra Excel

Jeg har behov for i en PP præsentation at indsætte data via en lookup funktion fra Excel. Side 1 i PP skal slå op og finde tallene fra side 1 i Excel osv.
Hvordan slipper jeg for at skulle taste sidenummeret i PP hele tiden. Egentlig skulle jeg indsætte sidenummer i PP og så lade Excel bruge dette til opslagsfunktionen, men Excel kan ikke læse sidenummeret. Det drejer sig om ca. 400 sider
Avatar billede supertekst Ekspert
10. juli 2013 - 14:06 #1
Kunne du beskrive lidt mere om formålet?
Avatar billede PERSILLESMEDEN Nybegynder
10. juli 2013 - 16:54 #2
Ja.
Jeg skal lave en Powerpoint præsentation på ca. 400 sider. Hver side omhandlende et møde hvor der f.eks har været 10 deltagere.
Næste side skal så omhandlende et nyt møde hvor der har været måske 25 deltagere. Således vil der på side to nu have været 25 deltagere og akkumuleret har der ialt været 35 deltagere (side 1 med 10, og side to med 25)
Således fortsættes med de efterfølgende sider.
Alle data ligger i Excel hvor alle 400 sider er beskrevet og nu akkumuleret for hvert møde.
I PP skal der nu indsættes logo og andre ting og hver side omhandlende som sagt et møde. Af alle sider skal fremgå det aktuelle antal mødedeltagere samt det akkumulerede.
Jeg kan godt sætte et regneark i PP men jeg har brug for at jeg kan fortælle Excel at den skal kikke på side 2 i PP og via en VLOOKUP se i Excel og slå antal deltagere samt det akkumulerede antal op.
Jeg har prøvet at indsætte sidetal i PP, men VLOOKUP fra Excel kan ikke læse dette tal og bruge det i lookupfunktionen.
Jeg har også prøvet at indsættes to regneark i PP, men det ene ark kan ikke læse fra det andet.
Måske noget VSB kunne løse problemet men det er jeg ikke nogen ørn i.
Avatar billede supertekst Ekspert
10. juli 2013 - 17:23 #3
Jeg har konstrueret flere systemer, hvor PP modtager data fra Excel via VBA.

Ved ikke om det princip kunne anvendes.
Avatar billede PERSILLESMEDEN Nybegynder
25. juli 2013 - 08:00 #4
Hejsa
Det er vejen frem, takker. Hvoredan giver jeg point?
Avatar billede supertekst Ekspert
25. juli 2013 - 08:18 #5
Ok - jeg et et svar som du så acceptere