Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
09. juli 2013 - 21:27 Der er 6 kommentarer

PHP Community Engine

Hejsa, alle sammen.

Jeg står i den cituation, at jeg skal lave et community - nærmere bestemt et Habbo fansite. Og inden i alle sammen flamer mig hele vejen ud fra siden, vil jeg lige sige at jeg ikke forlanger at i laver det hele for mig, uden overhovedet at vide hvilket programmerings sprog der skal anvendes ;) (Yup, brugte søge funktionen på siden, og på udvikleren, og hold op hvor bliver folk dog flamet hvis de skriver det - men forståeligt). Jeg havde forestillet mig at jeg ville bygge siden med en open source engine, som havde nogenlunde følgende funktioner:

- Admin panel*
- Bruger login/Oprettelse*
- Nyheder/Artikler*
- Forum* (Dette må også gerne kunne fås som et mod til systemet)
- PM's*
- Gratis*
- Chat+
- Habbo Tema fås til systemet+

(Punkter markeret med * er minimumskrav, + er ikke krævet, men "trækker meget op")

Jeg ved ikke om der findes gratis systemer specifikt lavet som et habbo fansite, men i så fald vil det være fantastisk.

Jeg tænker selv lidt på PHP-Fusion, så hvis nogen har erfaringer med dette, er i velkomne til også at skrive det. Hvis noget kender til habbo temaer til en brugbar engine ville det bare være super!

Tak fordi i læste med - jeg glæder mig til at se jeres svar.

- Freddie
Avatar billede mediman Nybegynder
09. juli 2013 - 22:18 #1
Hvad er dit spørgsmål?
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
09. juli 2013 - 22:28 #2
Ah, det kan godt være at jeg ikke gjorde det tydeligt ;)

Nogle gode opensource PHP/MySQL engines, som man kunne bruge til at lave et Habbo Fansite med - hvis der overhovedet findes nogen.

- Freddie
Avatar billede mediman Nybegynder
09. juli 2013 - 22:46 #3
Jeg tror du skal have fat i et CMS system. Der er en hel del at vælge imellem.

php-fusion er en mulighed, men det har en del begrænsninger. Mange ville nok anbefale Wordpress. Jeg arbejder mest med Joomla og er godt tilfreds.

Så det er vel mest et spørgsmål om at prøve mulighederne af, og så vælge det system du befinder dig bedst i.
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
10. juli 2013 - 12:38 #4
Tjah, det har du sikkert ret i.
Men Community i wordpress...? Så med buddypress, forum plugin og sådan, eller hvad?

Hvad er der egentlig af muligheder i Joomla, altså i forhold til et community, for jeg har aldrig rigtig arbejdet med det.

- Freddie
Avatar billede mediman Nybegynder
10. juli 2013 - 19:20 #5
Joomla kan alt!

Men det er der også flere andre CMS systemer, der kan, så det handler meget om personlige præferencer.

Se nogle eksempler på Joomla social networking sites her http://community.joomla.org/showcase/sites/society/social-networking.html

Joomla communities her http://extensions.joomla.org/extensions/clients-a-communities

Joomla extensions her http://extensions.joomla.org/
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
11. juli 2013 - 13:07 #6
Hej.

Jeg prøvede at installere Joomla, men det virkede forfærdeligt rodet, så jeg begyndte at lede efter noget andet. Så faldt jeg over et system kaldet "Habsys v2", lavet specifikt til det formål jeg skal bruge til - så jeg bruger det istedet, selvom der godt nok skal laves en del på det...

Men hvis du smider et svar, mediman, skal jeg gerne give dig point som tak for din tid ;)

- Freddie