Avatar billede Drunation Nybegynder
04. juli 2013 - 17:06 Der er 8 kommentarer

tilslutning af højtaler/afspiller til tv

Hej, som overskriften lyder, har jeg problemer med at få lyden fra tv'et til mit surround.

Tv model: 50 tommer Panasonic TX-P50XT50Y
Surround: Samsung HT-P1200.

Der kommer fint lyd igennem højtalerne når jeg går over på hdmi+hdmi på tvet. Har sat det hvide+røde stik i fra dvd afspilleren i fjernsynet, men må indrømme jeg ikke har meget forstand på det.
Avatar billede jokkejensen Novice
04. juli 2013 - 17:49 #1
det røde og hvide stik skal i anlægget. Ellers skru op for TV'et hvis DVD skal køre over det.

/J
Avatar billede Drunation Nybegynder
04. juli 2013 - 17:53 #2
Jeg har det røde og hvide stik i tvet som er forbundet til afspilleren. anlægget ser sådan her ud:

http://alatest.dk/anmeldelser/hjemmebiografer/samsung-ht-p-1200/po3-32433290,78/

Kan ikke lige se hvor det ellers skal i, end den stander hvor det hele er forbundet/dvd afspilleren som står som vist på billedet.
Avatar billede Drunation Nybegynder
04. juli 2013 - 19:45 #3
Disse indgange er der:
http://postimg.org/image/o0k7e0551/ - DVD afspilleren.
og
http://postimg.org/image/ofxmrgvg7/ - TV'et

Håber dette hjælper?
Avatar billede jokkejensen Novice
04. juli 2013 - 20:15 #4
"Digital audio out", der sætter du et optisk kabel i over til anlægget.

Den kører jeg hele lortet over, altså koblet alt til mit tv, og et enkelt optisk kabel over til anlægget. ? - jeg har et anlæg der ligner dit, bare nogle år ældre.
Avatar billede jokkejensen Novice
04. juli 2013 - 20:17 #5
Så kobler du bare din dvd til tv'et med hdmi, så ryger det over til anlægget. Og du vil få surround (when possible).
Avatar billede Drunation Nybegynder
04. juli 2013 - 20:33 #6
Så hvis jeg køber et stik som passer til Digital audio in+out, så når jeg f.eks. ser tv er der lyd fra surround sounded og ikke tvet ikke? er ikke den bedste til lige sådan noget, synes det er forvirrende ;)
Avatar billede jokkejensen Novice
04. juli 2013 - 21:34 #7
Altså mit setup, med et samsung anlæg og en dvd/anlæg magen til dit, bare lidt ældre.

Der kører jeg kun hdmi over til tv, så jeg kan se film

Fra Tv til Anlæg er der kun et optisk kabel, alt output fra TV går heri.

Så alle de enheder jeg kobler til mit tv, giver lyd ud gennem anlægget.. Derfor vil du også have lidt fordele i at koble din dvd til tv'et og så optisk over til anlægget.

(dog har jeg selv erfaret et lille delay på mit anlæg/tv, altså hvis jeg både skruer op for tv og anlæg samtidigt, kommer lyden et split sekund på tv frem for anlæg, kan kun regne med det er løst i dit nyere setup)

vh
/J
Avatar billede jokkejensen Novice
04. juli 2013 - 21:43 #8
Men hvorfor bruger du ikke dvd afspilleren i anlægget ? er det en blueray du vil koble til  eller ?