Avatar billede DonBryggie Nybegynder
29. juni 2013 - 20:32 Der er 15 kommentarer

A virus has been detected! Scan your compputer now!

Denne bjælke dukker op på stort set alle hjemme sider, uanset om jeg bruger Firefox eller Explorer. Og guderne skal vide at jeg efterhånden har brugt jeg ved ikke hvor mange hjælpeprogrammer til at fjerne malware, antivirus m.m.

Er der nogen der har en løsning???
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2013 - 21:11 #1
Har du fjernet cookies?

At det står i browseren gør ikke skade, men skaden kan ske når du klikker på det.
Avatar billede DonBryggie Nybegynder
30. juni 2013 - 07:44 #2
Cookies fjernes hver gang jeg lukker browseren.

Efter at den dukkede op i browserener den begyndt at opføre sig underligt. Eks. Skal man videre til et andet billede låser den.
Avatar billede Blueeyez Mester
30. juni 2013 - 08:40 #3
Okay.

Hvilke programmer har du forsøgt dig med? (Du skriver blot mange)

Vil råde dig til malwarebytes
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 08:49 #4
#3 enig.
Brug disse tre programmer jævnligt, så går det ikke helt galt:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2013 - 08:51 #5
hent hirens og boot op på den

på den ligger alle de programmer du skal bruge til at fjerne vira og andet skrammel som SKAL fjernes før windows startes

http://www.hirensbootcd.org/download/

der ligger også mailware bytes som man kan fjerne dem med bl.a

ud over det er hirens et fremragende stykke værktøj der kan det hele

udbygningen af test af hardware fejl uden windows kunne være lidt bedre eller er mangelfuld men det kommer måske på om føje tid

der kommer stadig ikke svar fra ekspertens mail - ADMINISTRATOR
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 09:13 #6
Jeg er ikke helt enig i at det ikke kan gøres medens at Windows kører.

De tre programmer jeg henviser til ordner rigtig mange problemer der kommer på en computer.
For den ikke øvede bruger af en computer, vil jeg anbefale at køre disse før man henter Hirens Boot cd, og arbejder videre den vej.
Jeg har selv version 15.1 og her virker Malwarebytes ikke, selvom den står i oversigten.
Det er dog muligt den er med i den nye version 15.2.
Har ikke afprøvet det.
Har mine indlæg hjulpet dig, beder du bare om et svar, da jeg ikke normalt lægger mine indlæg som svar.
30. juni 2013 - 09:24 #7
Enig med #6 ...
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2013 - 07:37 #8
der finds vira hvor servicen bliver startat kontinuerligt lige mget hvad du gør hvis du kører ovenpå windows - det er beviseligt hvis man gider læse om dem

hvis man fjerner vira før windows er startet for det er det man gør kan de metoder fabrikanterne af vira ikke udføres --- sværere er det ikke at fatte

hvis man vil være absolut sikker på at de er væk og fjernet er det den vej man skal

så om I er enige eller ej er sådan set ligegyldigt

så nej jeg er IKKE enig med 5+6

http://www.hiren.info/pages/bootcd

se under antivirus tools
der er jo en årsag til at den er lavet men ok jeg er jo heller ikke ekspert
Avatar billede f-arn Guru
01. juli 2013 - 09:32 #9
der finds vira hvor servicen bliver startat kontinuerligt lige mget hvad du gør hvis du kører ovenpå windows - det er beviseligt hvis man gider læse om dem

Det er rigtigt, men hvis de ikke fjernes rigtigt (Pihar er et godt eksempel), står du altså med en Windows der slet ikke vil starte !

Kan du hjælpe folk videre derfra ?
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2013 - 15:15 #10
der finds også bootvira som du let kan fjernes men desværre ødelægges de også filer I windows og I de tilfælde er der kun 1 vej
en ommer

så nej man kan ikke bare gøre sådan og sådan men man kan prøve men det kan være spild af tid
Avatar billede DonBryggie Nybegynder
02. juli 2013 - 18:21 #11
Løsningerne fra #4 & #5 er nu prøvet uden nogen effekt så der er Hirens tilbage at prøve.

Men ellers lyder det som om det enten er en ny instal er den windows jeg allerede køre med eller anskaffelse af en ny....

Men det var forsøget værd
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2013 - 18:28 #12
#11 Hmm Hvorfor sender du ikke nogle logs fra Malwarebytes og AdwCleaner, når jeg pænt beder om det?
Avatar billede DonBryggie Nybegynder
03. juli 2013 - 16:51 #13
Her er logen:

Malwarebytes Anti-Malware 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2013.07.02.05

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 10.0.9200.16618
xxxxxxxxxxxx :: xxxxxxxxxxxx [administrator]

mbam-log-2013-07-02 (18-06-45).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 548899
Tid gået: 4 time(e), 59 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

(færdig)

Og

# AdwCleaner v2.303 - Logfil lavet d. 02/07/2013 kl. 18:11:00
# Opdateret d. 08/06/2013 af Xplode
# Operativ system : Windows 7 Ultimate Service Pack 1 (64 bits)
# Bruger : xxxxxxxxxxxxxxx
# Boot Mode : Normal
# Kører fra : C:\Users\xxxxxxx\Desktop\Downloads\adwcleaner(1).exe
# Indstilling [Slet]

***** [Servicer] *****

***** [Filer / Mapper] *****

***** [Registeret] *****

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16611

[OK] Registeret er rent.

-\\ Mozilla Firefox v22.0 (da)

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2by0aji6.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\808fy543.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\odppgije.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\sxhnjdxd.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2by0aji6.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\808fy543.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\odppgije.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\sxhnjdxd.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2by0aji6.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\808fy543.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\odppgije.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\sxhnjdxd.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2by0aji6.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\808fy543.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\odppgije.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\sxhnjdxd.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2by0aji6.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\808fy543.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\odppgije.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\sxhnjdxd.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

-\\ Google Chrome v [Kan ikke hente version]

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

Filer : C:\Users\xxxxxxx\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

*************************

AdwCleaner[R1].txt - [18287 octets] - [05/06/2013 13:55:38]
AdwCleaner[R2].txt - [18348 octets] - [05/06/2013 13:56:28]
AdwCleaner[S1].txt - [11344 octets] - [05/06/2013 13:57:03]
AdwCleaner[S3].txt - [3592 octets] - [02/07/2013 18:07:00]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S3].txt - [3652 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2013 - 17:06 #14
Tak for det.
Hedder din brugerprofil alle de x'er der er i loggen?
Synes det se lidt mystisk ud.
Avatar billede DonBryggie Nybegynder
03. juli 2013 - 17:15 #15
Nej det gør den ikke