Avatar billede simonljk Nybegynder
28. juni 2013 - 15:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere input Forme åbne samtidig

Jeg har en Access database, hvor jeg kun kan have én input Form åben ad gangen. Mit ønske er at have op til 10 input Forme åbne samtidig.

Hver Form opretter en ny post i databasen, og efterfølgende skal der kunne indtastes mange tal i hver Form, som relatere til den post Formen har oprettet i databasen. Dette skal kunne gøres mens alle 10 Forme er åbne, så man konstant kan skifte i mellem Forme og lave indtastninger i dem.

Som sagt fungere det fint med 1 Form åben, men er det muligt at have flere Forme åbne samtidig?
Avatar billede larsgrau Forsker
28. juni 2013 - 16:36 #1
Det kort svar er JA det kan man godt, hvis der kun er en bruger som taster af gangen, ellers skal man til at lave en del om
Avatar billede MSchlamovitz Mester
28. juni 2013 - 19:57 #2
Ja - du kan godt have flere forms til samme dataset åbent samtidig. Du skal bare selv ind og styre, hvornår der gemmes og hvornår der genforespørges - Det kræver en skarp og sikker brug af Me.requery og DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord.
Avatar billede simonljk Nybegynder
29. juni 2013 - 12:35 #3
Tak for svaret, selvom det virker til at være ud over mine kompetencer. Kunne du eventuelt ligge et eksempel op?
Avatar billede MSchlamovitz Mester
29. juni 2013 - 22:40 #4
Det er svært at komme med eksempler. Det ville måske være nemmere, hvis du gav flere oplysninger om din opgave, men helt generelt: Data, som du taster ind i en form, gemmes normalt, når du forlader posten. Når flere arbejder på de samme data samtidig, bliver data hurtigt forældede, og du for brug for at gemme data, inden du forlader posten. Det betyder at hvis du taster i et felt, og de andre brugere skal kende din indtastning, så snart du er færdig, skal du have en docmd.RunCommand accmdsaverecord på feltets efter-opdatering event. Omvendt læses en post, når du åbner den. Eventuelle ændringer der opstår fra anden side, mens du arbejder på posten, ser du ikke. Når du taster i en form, og skal være sikker på at have de seneste data til rådighed, skal du have en me.refresh eller en me.requery på strategisk vigtige events.