Avatar billede gunnarb Mester
28. juni 2013 - 00:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oprette min gamle mailkonto i Windows 8

Hej, jeg har fået ny PC med nyt styresystem Windows 8 og det gamle system er windows xp. Jeg vi gerne oprette min gammel e-mail konto, men det vil windows 8 ikke tillade. Der skrives noget om, at det ikke kan lade sig gøre fordi det er en pop3/smtp
konto ved danskkabeltv.dk. Kan det virkelig passe og hvad gør jeg så for at få det til at virke?
Avatar billede david0077 Nybegynder
28. juni 2013 - 00:24 #1
Hent dette program http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-live/essentials-other#essentials=overviewvista

kaldet: windows live mail.

ved godt det ikke hjælper på dit konkrete problem men er vel en alternativ løsning.

det burde virke - eneste minus er at du kommer til at bruge programmet uden for windows 8´s metro overflade - men er self, smag og behag om man synes om den.

vil du gerne slå overfalden helt fra kan jeg anbefale stardock win8
http://www.stardock.com/products/start8/ som bla. gir dig din startsknap tilbage.

ved godt det ikke hjælper på dit konkrete problem men er vel en alternativ løsning.

//peace
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2013 - 11:17 #2
jeg vil anbefale en anden vej.
Installer Thunderbird på den gamle maskine - og lad den importere alt fra din mailkonto.
Backup med Mozbackup
---
Installer Thunderbird på win8, reetabler backup-data med Mozbackup.

Så har du noget, der minder meget om xp-systemet mht mails.

Thunderbird: http://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Mozbackup: http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/MozBackup

Begge freeware og 100% pålidelige.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2013 - 17:22 #3
Har du ikke en Microsoft officepakke på den, hvor Outlook ligger på?
Den burde du kunne overføre til.
Avatar billede gunnarb Mester
28. juni 2013 - 17:47 #4
Jeg har købt den nyeste office Home & Studet 2013, men jeg kan ikke installere det fordi jeg ikke kan svare på en e-mail.
Men jeg har løst problemet nu, ved at installere Windows Live mail, for her kunne jeg oprette en POP indgående postserver.
Nu vil jer prøve at installere office pakken og se hvad mulighederne så er.
Men jeg synes det er for dårligt at det nyeste styresystem  Windows 8 ikke kan håndtere pop postserver. Indtil nu er jeg langt fra imponeret af Windows 8. Det er ikke nemt at overskue, og hvordan kommer man frem og tilbage.?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2013 - 17:56 #5
Der er mange der har svært ved at finde rundt i det nye system.
Der findes et værktøj der kan få den til at ligne Windows 7 så man får den gode gamle startknap tilbage.
Det hedder Classic Shell.
http://www.eksperten.dk/guide/1552
Som Karise Larry har lavet en guide.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2013 - 17:57 #6
outlook er ikke med i office 2013 h&s.
Der er kun thunderbird - og du skal køre det ind på din xp først for at få data over til win8.

Windows Live Mail udgår i øvrigt også - den erstattes ligesom hotmail.com med outlook.com - og så er dine data online hele tiden - til gengæld kan du ikke se mails offline. Microsoft har valgt. Det er derfor jeg foreslår thunderbird.

I win8 skal du som minimum installere 'classic start menu' (det er gratis). http://www.classicshell.net/
Du lukker en app med alt+f4, eller ved at trække mus fra top til bund. Skift mellem alle er alt+tab.
Avatar billede gunnarb Mester
01. juli 2013 - 17:33 #7
Når man får et nyt styresystem så burde det ikke være nødvendigt at lave om på det. Men der er en ting der skuffer mig meget, og det er, at jeg ikke kan installere nogle af mine gamle elskede programmer som Lotus Organizer 1.2 og Autodesk Inventor 7.
Mon det er muligt af installere Windows XP også, så jeg har 2 forskellige styresystemer? Og hvordan skal jeg så skifte imellem der?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2013 - 18:03 #8
Du kan få problemer med at finde drivere til Xp der virker til din nye pc.
I Win 7 kunne man køre den virtuelt i windows 7.
Denne funktion ser ud til at være droppet i Win 8, men jeg har fundet denne side, som måske kan bruges:
http://lifehacker.com/5965889/how-to-run-windows-xp-for-free-in-windows-8
Jeg har dog ikke selv testet det, da jeg ikke har Win 8, så jeg kan ikke hjælpe dig med det :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2013 - 21:46 #9
det letteste er via virtualbox (du skal have en legal xp cd/licens)
Så opretter du en virtuel maskine på fx 25gb plads, og lader den dele mapper med win8, så dine dokumenter ikke ligger dobbelt. Så kan du starte din win8, og have xp-programmer kørende 'oveni' via den egen processlinje - samtidig.

Dine gamle programmer er sikkert 32bit med nogle rutiner i 16bit - og en windows i 64 bit kan ikke 16bit kode. Derfor dør de gamle programmer.

Microsoft selv har så ikke kunne beslutte sig mht email - xp havde en, ny i vista, ny i win7, og helt droppet (de gav op) i win8.
Thunderbird er et program, som ligner xp-email, og som stadig virke og opdateres.
Avatar billede gunnarb Mester
03. juli 2013 - 10:06 #10
220661 jeg kan se at det kun gælder for Windows 8 pro, men ellers var det en fin mulighed.
og til claes57 mit xp er ikke legalt. Så hvad med thunderbird er det kun et e-mail program eller er det også et helt styresystem?
Eller findes der et gratis styresystem, som jeg kan køre sammen med Windows 8, så jeg stadigvæk kan køre mine gamle programmer som Lotus Organizer 1.2 og Inventor 7? Min harddisk er på ca.1TB
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2013 - 10:57 #11
thunderbird er ren email.
du skal have en 32bit windows af en art (98, me, xp eller nyere)

jeg tror, jeg har en xp pro liggende - ser lige efter.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2013 - 12:15 #12
det var en xp-home, og den er udgået (kan ikke valideres). Så desværre.
Avatar billede gunnarb Mester
07. juli 2013 - 10:17 #13
Tak for alle de gode kommentar, jeg fik løst problemet med mail, mine øvrige spørgsmål med hensyn til Windows 8 / Windows xp opretter jeg i nye spørgsmål. Men kom lige med et svar en af jer så jeg kan give point og afslutte spørgsmålet her.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juli 2013 - 10:32 #14
jeg er ligeglad med point...
Avatar billede gunnarb Mester
09. juli 2013 - 10:11 #15
OK, så lukker jeg selv spørgsmålet.