Avatar billede laumann87 Nybegynder
27. juni 2013 - 15:50 Der er 9 kommentarer

myre i min laptop

Hej experten

jeg har et noget så ulækkert problem som myre der kommer ud af min laptop, den køre som den skal, dog er det bare møg ulækkert.
hvordan kan jeg afværge det her på best mulige måde?
Har en dåse med komprimeret luft derhjemme, er ikke verdens største geni så tør ikke skulle min laptop ad.

Mvh Steffen
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2013 - 16:01 #1
Hej Steffen.
Har ikke selv haft problemer med myrer i tataturet og andre steder på computeren.
Har du prøvet at lokke den med en myre lokkedåse evt?
De skal på en måde lokkes ud.Tror ikke at komprimeret luft er løsningen
Varme forsigtigt fra en hårtørrer kunne måske være løsningen??
Tænker at når det bliver varmt, så vil myrerne lygte ud af computeren.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 16:09 #2
Myre lever jo som bekendt i myretuber, og der er garanteret ingen myretube i din computer. Myrer kravler  mange steder, endda på køkkengulve, men den myre du bekymrer dig om, kommer næppe fra indersiden af din computer; hvad skulle den dog der? Den ville forøvrigt hurtig dø og tørre ud, det er der ikke noget ulækkert ved. Jeg tror du gør dig unødig bekymring.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 16:13 #3
Ps. husk at lukke dine spørgsmål.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2013 - 16:15 #4
Hvis du har tabt/spildt søde ting ned i din pc er det det den er på vej efter. Sidder du og spiser ved den?

Jeg er enig i H339 i at du ikke kan have en myretue i den. Det miljø er ikke godt for dem.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 16:25 #5
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 18:59 #6
Jeg er enig med de andre.

Da du er bedt om at lukke spørgsmål og jeg ikke går ud fra det er af ond vilje du har dem stående åben (men manglende viden/erfaring), så får du lige min standard-vejledning.  :-)

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.  :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 19:09 #7
Angående min egen #2 myretube!! hvordan kan nogen skrive sådan noget vrøvl? *G*
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 21:05 #8
Vi forstod hvad du mente og det er jo det vigtigste.

Faktisk er der lavet tests som siger, at man kan ændre ret mange bogstaver uden folk opdager det ved en hurtig gennemlæsning, blot det første og det sidste bogstav er korrekt.

Her er det overdrevet, men ganske rigtigt læser jeg det nemt.

    Den menneskelige hjerne ...

... narrer os når den kan!
Hjernens enestående kraft  Iøfgle en uerndsøeglse på Cmabrigde Uinvertisy bteyedr det ikke noegt i hivklen rkækefløge bgotsavrene såtr i et ord, det esente vgitgie er at det frøtse og sdiste bgosatv i odret er på de rtete padlser. Rseten kan lgnie vloaypk men du vil satdig vræe i snatd til at lsæe det. Det er frodi den mnenesekilge hejrne ikke lesær hevrt bgotsav, men odret som en hleehd. Når man læser er det kun det første og sidste bogstav, der er vigtigt - rækkefølgen imellem er ligemeget. Hjernen kompenserer for den manglende information.

http://www.slideshare.net/saevarsson/den-menneskelige-hjerne
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 22:35 #9
Ha! ja du har ret, og derfor er det også svært at læse korrektur på det man selv har skrevet. Men alligevel kan man have brug for lidt overbærenhed når man skriver et vrøvleord. Og slåfejl er jeg heldigvis ikke den eneste, her på Eksperten, som er god til:)