Avatar billede KristofferSP1 Nybegynder
25. juni 2013 - 17:55 Der er 7 kommentarer

Skærm slået fra

Hej Eksperter

Jeg prøvede at ændre nogle indstillinger under screenresolution. JEg fik sådan set løst problemet, men nu har jeg så dummet mig.
Da jeg var inde under screen resolution trykkede jeg af en eller anden grund på display og ændrede hvilken skærm jeg bruger på min stationære pc. Det er en skærm der ikke er slået til så nu sidder jeg med en computer hvor skærmen ikke får noget signal.
Er der en måde jeg kan løse dette problem uden at få fat i en ekstra skærm og sætte det tilbage til de gamle indstillinger?

Håber i kan hjkælpe
Avatar billede dani8190 Nybegynder
25. juni 2013 - 18:10 #1
tryk på F3 eller f4 nogle gange, på den måde skulle du kunne skifte hvilken skærm du bruger(hvis jeg har forstået dit problem rigtigt)
26. juni 2013 - 08:05 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---
Avatar billede KristofferSP1 Nybegynder
26. juni 2013 - 18:31 #3
der sker ikke noget når jeg trykker f3 eller f4. Jeg ved ikke om det er fordi man skal trykke noget ekstra end f4. altså på min bærbar skal man trykke fn+f4, men der er ikke nogen fn tast på mit tastatur. Jeg har et alienware standard tastatur, som fulgte med computeren.
Det skal siges at jeg ikke ved meget om computere, hvilket nok også kan ses.
jeg bruger windows 7 og har et standard alienware tastatur som jeg fik sammen med computeren.
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. juni 2013 - 19:11 #4
Har du prøvet at starte op i safe mode
Avatar billede KristofferSP1 Nybegynder
26. juni 2013 - 20:49 #5
Jeg kan ikke se noget fra start af, så det ved jeg ikke lige hvordan jeg skal gøre. Det skal siges jeg ikke ved meget om computere.
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. juni 2013 - 22:15 #6
Kan du intet helt fra du tænder maskinen?
Er det en fladskærm?

Eventuel problem løsning #1
--------------------------
Når computeren har været tændt i noget tid (ca boot tiden+1 minut)
Så prøv at trykke på [Windows]+[P] det skifter mellem skærmene hvis der er flere.
Hvert tryl skifter fra den nuværende til den næste mulighed.
Der er 4 modes
1 Kun computer (den normale) Kan ses på normal skærm
2 Dublet (Samme billede på to skærme) Kan ses på normal skærm + anden
3 Udvid (billedet deles over to skærme) Kan ses på normal skærm + anden
4 Projektor (Projektor) Kan IKKE ses på normal skærm

For at se de enkelte skærm tilstande så
1 Tryk en gang på [Windows]+[P] og vent 4-5 sekunder.
2 Sker der ikke noget så tryk på[Windows]+[P] igen og vent.
3 Sker der stadig ikke noget, så tryk igen
4 Sker der stadig ikke noget, så tryk igen

--------------------------------------------------------------

Eventuel problem løsning #2
--------------------------
Et problem man kan komme ud for ved nogle skærme er!
Hvis man sætter skærm frekvensen for højt, så vælger skærmen selv at slukke, for ikke at blive overbelastet. Dette kan i nogle tilfælde skle allerede ved boot(er dog sjældent så tidligt i forløbet)
Hvis det er tilfældet kan du!
Lade computeren være tændt, vent et øjeblik, tænd skærmen, og er frekvensen problemet, vil billedet komme et kort øjeblik og forsvinde igen.
---------------------------
Avatar billede KristofferSP1 Nybegynder
26. juni 2013 - 22:31 #7
YES!
Det virkede! mange tak for hjælpen!!!