Avatar billede Steen Seniormester
24. juni 2013 - 17:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Specifikation beskrivelser

Hej

Jeg har et grafikkort der hedder "GeForce GTX 660".

Står og mangler en ny skærm, og vil gerne kunne udnytte mit grafikkort optimalt.

Min computere bruges aldrig til at bliver spillet på, men jeg arbejder med tunge programmer.
Adobe:
Photoshop
Premiere
After Effects
Encore.

Hvilken betydning har
"Memory Interface ( GDDR5)"
"Memory Interface Width (192-bit GDDR5)"
"Memory Bandwidth GB/sec (144.2)"

Hvad betyder det at der er:
"Maximum Digital Resolution" 4096x2160
"Maximum VGA Resolution" 2048x1536.

På forhånd tak.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juni 2013 - 20:30 #1
Reelt betyder det bare at dit grafikkort vil kunne udnytte alle skærme (der på nogen måde er til at betale for private) fuldt ud.

Bedst når de forbindes med DVI eller HDMI kabel (som er det normale i dag).

VGA er den type kabel som nogen bærbar samt kort/skærm brugte før ca. år 2001.

Det er tale om hvor høj opløsning der max kan leveres til din skærm.

Du kan højreklikke på dit skrivebord og se hvilken opløsning du bruger lige nu.

Jeg er ret sikker på du slet ikke er oppe i nærheden af 4096x2160.
Fuld HD er 1920×1080.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juni 2013 - 20:31 #2
Dit kort kan altså tilsluttes 2 skærme og stadig vise fuld HD på begge skærme (udvidet skrivebord).
Avatar billede chalde Seniormester
25. juni 2013 - 06:23 #3
Hvis du arbejder meget med film og/eller foto, så ville jeg personligt vælge en skærm der er optimeret til farvegengivelse.
Så en fornuftig skærm med et IPS panel samt gode kalibreringsmuligheder.
Jeg har selv overvejet denne, da den ikke river budgettet helt i stykker: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1347530153
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. juni 2013 - 17:34 #4
Nu drejede spørgsmålet sig godt nok ikke om skærmen, men jeg vil gerne bekræfte at hele Dell Ultra Sharp serien er god (det er en af dem som der linkes til i post #3).

Dog koster de også lidt mere end de billige skærme med TN paneler.
Avatar billede Steen Seniormester
15. august 2013 - 09:00 #5
hvis du lægger et svar er der point - tak for hjælpen