Avatar billede nemlig Professor
23. juni 2013 - 18:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at fjerne U.S. Department of Homeland virus

Hejsa.
Jeg har Windows 7 ultimate og er ramt af ovenstående virus.
Jeg har fulgt nogle vejledninger på nettet til at fjerne den, men ingen af dem har virket.
Hvis jeg starter i fejlsikret tilstand med Netværk bliver virussen aktiv og systemet låses.
Hvis jeg starter i fejlsikret tilstand til kommandoprompt og starter explorer.exe bliver virussen aktiv og systemet låses.

Eller som en anden vejledning viser på Youtube, så starter jeg i fejlsikret tilstand til kommandoprompt og opretter en ny bruger for derefter at logge på den nye brugerkonto. Så starter virussen igen.

Det er denne virus, som beskrives her, men hvor vejledningen ikke virker, da virussen bliver aktiv, når jeg starter explorer.exe.

http://forums.anvisoft.com/viewtopic-54-4227-0.html
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2013 - 19:01 #1
Hej nemlig.
Vil tro du måske skal den vej gennem her:
http://www.youtube.com/watch?v=lHU77sBi8cU
Det vil sige en live cd hvor du går manuelt ind og sletter filer på den og retter i registreringen
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2013 - 19:02 #2
Vil mene det er en afstikker af det du har fået ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2013 - 19:13 #3
Eller måske Kaspersky rescue disk 10 : http://support.kaspersky.com/4162
som man booter op på og fjerner skidtet.
Her er en video om hvordan det virker: http://www.youtube.com/watch?v=ALgl1C7DYI4
Avatar billede nemlig Professor
23. juni 2013 - 19:22 #4
#2 Det mener jeg ikke umiddelbart, da virkemåden i Youtube-videoen er anderledes. Jeg kan fx godt starte i fejlsikret tilstand med kommandprompt, uden den bliver aktiv. Der er heller ikke noget med at jeg oplever blå windowsskærm.

#3 Jeg er i gang med at hente rescue-disken og vender tilbage med en status.
Avatar billede nemlig Professor
23. juni 2013 - 21:12 #5
Det løste ikke problemet.
Jeg scannede alle drev mm. og den fandt en enkelt ting, som blev slettet.
Men stadig samme problem, når jeg genstarter pc'en.
Avatar billede nemlig Professor
23. juni 2013 - 21:57 #6
Er nu i gang med HitmanPro og MalwareBytes....
Avatar billede nemlig Professor
23. juni 2013 - 22:26 #7
HitmanPro på USB-boot og derefter MalwareBytes løste det.
Avatar billede nemlig Professor
23. juni 2013 - 22:27 #8
Tak for bidragene - smid et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2013 - 22:30 #9
God ide
AdwCleaner anbefaler jeg også at man bruger jævnligt.
AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Den kan dog ikke lige løse dit problem her, men fjerner toolbars mm fra browseren man ikke har behov for.
#5 Ligger problemet så ikke i din winlogon, som henviser til anden side end explorer.exe?
Har du kigget inde under din brugerprofil under application data?
Det er normalt her snavset gemmer sig.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2013 - 22:31 #10
Ja det er gode værktøjer de to. Lægger et svar
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2013 - 22:31 #11
#9 Fik ikke opdateret. Godt du fik has på den :-)