Avatar billede h_c_hansen Praktikant
21. juni 2013 - 17:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HQ Grundlæggende Scart split kabel 0,25 m

Hej venner !

Jeg har et samsungtv fladskærm nyeste model.
Og jeg har en forstærker uden lysleder stik som jeg har tilsluttet til tv's scartstik og det virker fint.

Men nu har jeg også fået en PS3 slimline, som også skal tilsluttes tv's scartstik.

Men der er kun et scartstik på tv, hvorfor mit spørgsmål er: Kan jeg benytte HQ Grundlæggende Scart split kabel 0,25 m fra tv og til henholdsvis forstærker og PS3 ?

Hilsen og på forhånd tak
    HansChristian
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 18:04 #1
Virker hdmi ikke på ps3?
http://techfreep.com/images/ps3hdmi.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 18:05 #2
Hdmi bør dit tv jo understøtte.
Avatar billede h_c_hansen Praktikant
21. juni 2013 - 19:08 #3
Forbrugervejledningen til PS3 foreskriver at PS3 tilsluttes TV'et via tv'ets scartstik.

Forløbig tusind tak for deltagelsen jeg hører gerne mere fra dig

Venlig hilsen
HansChristian
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 19:18 #4
#3 Det forstår jeg da ikke du siger?
http://dk.playstation.com/ps3/support/general/detail/linked235878/item49954/Tilslutning-til-tv/
Her er der da beskrevet man også kan tilslutte over hdmi
Avatar billede h_c_hansen Praktikant
21. juni 2013 - 19:33 #5
Hej igen !

Du har helt ret, men så opstår et nyt problem, fordi jeg også har en samsung  bluray optager, som er tilsluttet tv'ets HDMI og optagerens HDMI. Problemet er så om man kan tilslutte en HSMI split med 2 indgange til tv'et.

fortsat v.h.
HansChristian
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 19:41 #6
Det kan jeg ikke svare på.
Jeg har selv på et tidspunkt manglet scart stik på mit tv og dengang brugte jeg sådan en http://www.tv-radio-shoppen.dk/Resources/Files/scart%20kable/SCART%2057.JPG til opgaven.
Og det fungerede hos mig. Jeg havde dog ikke en PS3 tilsluttet.
Det var en dvd og en sattelit boks som var monteret i boksen.
Vil umiddelbart tro at kablet med de to stik gør det samme dog.
Man kan selvfølgelig ikke køre med begge enheder på samme tid, men det ved du jo godt.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 19:45 #7
Hmm der står at spil konsoller er understøtte på denne:
http://www.av-cables.dk/hdmi-switch/high-speed-auto-hdmi-switch-2-vejs.html
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 20:15 #8
Er #7 løsningen på dit problem?
Avatar billede h_c_hansen Praktikant
21. juni 2013 - 20:15 #9
Hej !

Tusind tak. Jeg har lige købt det foreslåede kabel.

Hilsen
HansChristian

PS. Hvordan giver jeg dig point ?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 07:49 #10
Det havde du gjort ved at acceptere det svar jeg lagde i #7.
Nu kan du kun give mig point ved at oprette et point spørgsmål i samme kategori hvor du skriver "Point til 220661" og henviser til gammel tråd, samt at henvise til point tråd i denne tråd.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 07:53 #11
Du får her den vejledning jeg plejer at give nye brugere af eksperten.

Hej og velkommen til Eksperten. Her er en lille vejledning da du er ny bruger af Eksperten:

Det normale er at skrive i kommentar, indtil løsningen findes.
Svar bruges normalt kun af hjælperen, da svar er den eneste mulighed for at uddele point.
Man behøver ikke nødvendigvis at lukke med en løsning. Har hjælpere kommet med brugbare indlæg, kan man godt honorere dette.
Det gøres ved at spørger i tråden beder denne/disse hjælpere om svar og accepterer dem alle. Man kan give point forskelligt til alle hjælpere, eller dele lige over. Det fremkommer af den boks der kommer til syne.Kommer der ikke en løsning på problemet og ikke nogle brugbare indlæg,lægger spørger selv et svar og lukker tråden, når denne er opgivet.
Du kan i denne video se hvordan en tråd lukkes:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 10:19 #12
#10 Kan gøres på den måde her: http://www.eksperten.dk/spm/948123
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2013 - 15:13 #13
#10 Ja man kan jo også bare ignorerer en opfordring :-(