Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2013 - 11:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ukash Virus

Hvornår lærer folk det.

Ukash (den med politi og kongeriget) får du kun med dårlig sikkerhed

Det ærgrer mig egentlig ikke, at så mange stadig får den trojaner, men det ærgrer mig, at mange står så uforstående over for, hvorfor de får den. Jeg må konstatere: Gennemsnits-dansken ved alt for lidt om computersikkerhed.

Der er kun én årsag: Din sikkerhed er ikke god nok. Har du hørt mig sige det før, eller tror du ikke på, hvad jeg siger?

Jeg har brugt eftermiddagen i går på forsøg. Jeg har været steder, der er kendt for Ukash, og jeg har prøvet at downloade programmer, hvor trojaneren er bundled, men nej det lykkes ikke.  De gode pakker tager den i opløbet.

I øvrigt måtte jeg flere gange undlade at bruge Norton ConnectSafe for at komme ind på de betændte sider. Det beviser vel lidt af den gode gerning, som sikre DNS'er giver.

Jeg kan ikke med vold og magt få den ned på puteren. Det er en selvfølge, at jeg har alt software på computeren opdateret, og mine gode DNS'er aktiveret.

Herefter slækkede jeg på sikkerheden. Brugte kun et solo-antivirus (nævner bevist ikke navnet) og intet andet sikkerhed. Ingen tredjeparts firewall. Ingen gode DNS'er. Og vupti så lykkedes det mig at få Ukash på puteren. Retfærdigvis skal det siges, at det var  først i tredje forsøg, men det lykkedes.

I min verden er det et klart bevis for, at dårlig sikkerhed ikke dur, men det vedrører jo ikke dig kære læser, for følger du med herinde*, så har du den gode sikkerhed ;-)
*http://softwareguides.dk/sikkerhedskursus.html

Har du prøvet at gå ind i forskellige sikkerhedsfora og kigge på logs, hvor brugeren har problemet Ukash? Du kan altid finde manglen, hvis du er lidt øvet i at kigge på logs.

Fra Softwareguide 19.06.2013
http://softwareguides.dk/sidste_nyt.html#
21. juni 2013 - 11:57 #1
Enig !!!

PS: I øvrigt ligner dit indlæg en reklame for http://softwareguides.dk/ Hmmm...
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2013 - 14:46 #2
Fra Eksperten.dk FAQ

gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur.

Hvordan vil du udlægge den tekst.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2013 - 16:56 #3
For det første er der ophavsret, man er nød til at henvise til forfatter og hvor man har kopiret en tekst fra, for det andet er det sikkert ikke alle der ved hvad der menes med "for følger du med herinde" så derfor et link til det, der sikker bliver til et spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2013 - 10:30 #4
svar