Avatar billede zuledk Nybegynder
21. juni 2013 - 10:09 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Synology DDNS Updater virker ikke

Hej

Jeg har installeret DDNS på min Synology DS713+ men har problemer med at få et website sat op via gratisdns til den.

Jeg har dynamisk ip på min router og har derfor installeret DDNS Updater på den. Jeg kan godt åbne appen, men appen har en fejl i loggen som lyder:

Jun 21 06:21:20 ddclient[12398]: FATAL:    On Synology Diskstation, the package perl and perl-IO-Socket-SSL must be installed.
Jun 21 06:21:20 ddclient[12398]: FATAL:    Error loading the Perl module IO::Socket::SSL needed for SSL connect.

Jeg kan ikke helt lure hvordan jeg får fjernet fejlen. Så jeg søger her for at få et svar?
Avatar billede Blueeyez Mester
21. juni 2013 - 10:19 #1
Avatar billede chalde Seniormester
21. juni 2013 - 10:22 #2
#1 Det du refererer til er Synology's indbyggede DDNS.
Han anvender en 3. parts løsning (da Synology's egen ikke supporter Gratisdns).

#0 Jeg har heller ikke fået den til at spille med nyeste DSM, på trods af at den skulle kunne ved brug af de 2 dependencies.
Avatar billede zuledk Nybegynder
21. juni 2013 - 10:25 #3
#1 den virker vist kun med statisk ip
Avatar billede zuledk Nybegynder
21. juni 2013 - 10:28 #4
#2 Jeg har kigget lidt i denne tråd hvor det ligner de fik det til at virke, men jeg kan ikke lure hvordan

http://www.eksperten.dk/spm/973556#reply_8068987
Avatar billede chalde Seniormester
21. juni 2013 - 10:28 #5
#1 Den indbyggede virker fint med dynamisk IP, men den leger bare ikke med andre end de prædfinerede.
Avatar billede chalde Seniormester
21. juni 2013 - 10:28 #6
Og #5 var til #4.
Avatar billede zuledk Nybegynder
21. juni 2013 - 10:30 #7
Og her kommer DDNS updater ind i billedet :) hvis det så bare ville virke.
Avatar billede jboerresen Nybegynder
21. juni 2013 - 10:40 #8
Prøv denne download, og installer fra skriveborg. Det plejer at virke.
http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu&b=2%20bays&m=DS713%2B

Hilsen Jørgen
Avatar billede chalde Seniormester
21. juni 2013 - 10:42 #9
Denne tråd indikerer at der umiddelbart ikke skulle være noget galt med perl (som fejlen ellers skriver) men en forkert fejlmelding fra DDNS updater i forhold til den besked den får fra Gratisdns:
http://www.synology-forum.de/archive/index.html/t-39186.html?s=e6fab5c7d7ddbcdcd505e615136ec0f2

Har du prøvet andre end Gratisdns (bare for at udelukke at DDNS-updateren har problemer).
Avatar billede zuledk Nybegynder
21. juni 2013 - 10:46 #10
#8 Jeg kører allerede version 4.2-3211 som er den seneste.

#9 Perl er installeret via app centret. Jeg prøver mig lige med en anden end gratis dns
Avatar billede zuledk Nybegynder
21. juni 2013 - 10:48 #11
#9 Den fejler ikke hvis jeg bruger andet end gratisdns. Der står nu i loggen:
Jun 21 10:47:11 ddclient[15637]: INFO  :  service started
Avatar billede zuledk Nybegynder
21. juni 2013 - 11:03 #12
#9 Jeg er lost. Jeg har ingen ide om hvorfor updateren fejler med gratisdns. Der må være andre end mig der har problemet der ude.
Avatar billede chalde Seniormester
21. juni 2013 - 11:25 #13
#12 Ja, jeg har også problemet.
Så jeg tror issuet er hvordan gratisdns er tilføjet i pakken. Det er jo tilføjet pba. en bruger herinde, så det tyder ikke på at manden bag DDNS har testet det.
Avatar billede zuledk Nybegynder
21. juni 2013 - 11:33 #14
#13 Nitte.
Jeg kunne jo formulere nået 9.klasse tysk i forummet eller google translate mig ud af det og smide det i forummet. Det er nok eneste løsning. :)
Avatar billede chalde Seniormester
21. juni 2013 - 12:30 #15
Prøv, for umiddelbart så svarer han.
Avatar billede chalde Seniormester
21. juni 2013 - 12:31 #16
Avatar billede zuledk Nybegynder
21. juni 2013 - 12:37 #17
Avatar billede chalde Seniormester
21. juni 2013 - 13:43 #18
Super. Jeg følger også lige med (har pt. min gratisdns opdateret via en anden server som jeg gerne vil have lukket ned).
Præcisér evt. at du godt kan bruge DDNS med andre udbydere.
Avatar billede zuledk Nybegynder
21. juni 2013 - 14:40 #19
byd gerne ind i tråden hvis du også har problemet
Avatar billede virkerikke Nybegynder
07. august 2013 - 01:46 #20
Kom til at svare de samme i en forkert tråd men nu kommer det i den rigtige :)

Jeg har haft samme problem og løste det ved at ændre i filen:

/usr/syno/synoman/webman/3rdparty/ddnsupdater/ddclient

fra linje 6075 så der kom til at stå:

$url .= "?u=".$config{$h}{'login'};
$url .= "&p=".$config{$h}{'password'};
$url  .= "&d=$dname";
$url  .= "&h=$dname";
$url  .= "&i=";
$url  .= $ip            if $ip;

Og nu virker det
Hvis man har flere sub domainer så skal den se sådan her ud i stedet for:
$url .= "?u=".$config{$h}{'login'};
$url .= "&p=".$config{$h}{'password'};
$url  .= "&d=$dname";
$url  .= "&h=$hosts";
$url  .= "&i=";
$url  .= $ip            if $ip;

Håber i kan bruge det :)
Avatar billede zuledk Nybegynder
07. august 2013 - 09:21 #21
Efter snak med udvikleren fandt han en bug:
"I eventually identified the problem. gratisdns.dk only allows login via url, not via HTTP basic authentication"

Næste gang han pusher en update vil det være fikset.

Følg med her hvornår der kommer en update:
http://www.synology-forum.de/showthread.html?15723-Changelog

Versioner nyere end 04.03.2013 - DDNS updater 1.24-001 burde have fikset med.
Avatar billede chalde Seniormester
03. juni 2014 - 16:19 #22
Fandt følgende som spiller: http://blog.briped.net/2012/03/gratisdnssh-gratisdnsdk-ddnsd-module_5164.html?m=1
Husk at gemme scriptet med UNIX EOL.