Avatar billede newuser Nybegynder
21. juni 2013 - 00:13 Der er 9 kommentarer

Open office - hvad skal man bruge?

Hejsa,

Jeg overvejer at forsøge mig med Open Office programmer, men kan de erstatte Microsoft Office helt eller delvis?

Hvilke er bedst, hvis man ønsker det der kommer tættest på den velkendte Office pakke? - primært Excel og Word (evt. Outlook).

En ting er at det fungerer godt til eget brug, men er de kompatible med office - hvis man fx skal sende en fil til en anden person?

Håber vi kan få en lille debat i denne tråd, så jeg og andre kan træffe vælge programmer ud fra det (eller fravælge).

Som tillægsspørgsmål, finder der gratis grafik programmer, der kan "konkurrere" med PhotoShop?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juni 2013 - 00:23 #1
Flere offentlige steder er gået over til Open office, så ja det kan godt bruges som en erstatning.

Ja sendte filer er kompatible med office.
Avatar billede newuser Nybegynder
21. juni 2013 - 00:39 #2
Hov... nu brugte jeg "Open Office" generelt om gratis office programmer. Men mit spørgsmål er også fokuseret på alle de andre gratis Office programmer, som findes.
Avatar billede thov Forsker
21. juni 2013 - 00:48 #3
Udviklerne på Openoffice arbejder nu med Libreoffice.
Openoffice er 'nedlagt'.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2013 - 00:56 #4
OpenOffice eksisterer stadig:
  http://www.openoffice.org/

Men det er LibreOffice, hvor der sker mest udvikling.
Avatar billede thov Forsker
21. juni 2013 - 01:10 #5
Jo da, Openoffice findes, men ejeren (Oracle) har nedlagt udviklingsafdelingen.

Det er de folk som nu sidder med Libreoffice.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2013 - 01:23 #6
Oracle ejer ikke laengere OpenOffice.

Oracle har overdraget OpenOffice til Apache.

Apache har frivillige som arbejder paa projektet.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2013 - 08:08 #7
Som tillægsspørgsmål, finder der gratis grafik programmer, der kan "konkurrere" med PhotoShop?

Gimp, men det er kompliceret.
http://programmer.downloadcentral.dk/?GIMP/Billedbehandling/Multimedie/571
http://www.libris.dk/produkt/Gratis_billedbehandling_med_GIMP.htm
http://www.youtube.com/user/GimpKnowHow/videos
21. juni 2013 - 09:34 #8
www.pensionistedb.dk/photofiltre_intro.htm
www.photofiltre.com/

Bemærk at du kan download/install en DK sprogpakke !!!
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. juni 2013 - 09:38 #9
Adobe har for nylig frigivet Creative Suite 2 til gratis brug.
Du kan hente hele pakken eller programmer enkeltvis, bl.a. PhotoShop 9:

http://www.adobe.com/downloads/cs2_downloads/

Venlig hilsen