Avatar billede Lund Novice
20. juni 2013 - 11:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning sender ikke emails!

Når jeg genererer en brevfletning, som jeg vil sende som email - sker der intet! Brevfletning kører som den skal, men når jeg klikker "Afslut og Flet" og vælger "Send e-mails" - sker der intet.
Jeg har valgt email-feltet korrekt, jeg sender som HTML og til alle poster.
Der er tale om Office 2010 og Windows 7. Jeg kører sammen Word- og Outlook-version.
Hvis jeg benytter præcis samme dokument og Excel-fil på en XP- maskine, virker det fint!
Er der nogen, der har et godt råd?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. juni 2013 - 12:30 #1
Som du vil kunne se i følgende tråd (engelsk), er der mange, der har haft samme problem.
http://social.technet.microsoft.com/Forums/office/en-US/54b928a6-153d-4fb9-9326-cc86e4834984/mail-merge-does-not-send-email-outlook-2010

Se nederste post i tråden (fra marts 2012). Der er forklaret følgende:
1) Find fil(er) med navnet mapi32.dll.
2) Omdøb sådanne filer (du kan f.eks. ændre til mapi32.dllOLD
3) Reparer Office.

Jeg har ikke mulighed for at prøve det af, men det er jo forsøget værd.

Jeg kan se, at jeg har en mapi32.dll-fil med denne placering:
C:\Windows\System32\

Jeg fandt også følgende fra Microsoft Support, som måske kan bruges:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;980681
Avatar billede Lund Novice
20. juni 2013 - 14:38 #2
Jeg tester dine forslag af og vender tilbage snarest!
Avatar billede Lund Novice
26. juni 2013 - 11:15 #3
Mange tak for hjælpen - løsningen med at reparere MS Office hjalp.
Avatar billede Lund Novice
26. juni 2013 - 11:19 #4
Mange tak for hjælpen - løsningen med at reparere MS Office hjalp.
Avatar billede Lund Novice
26. juni 2013 - 11:30 #5
Hej lene-fredborg
Kan du ikke oprettet et svar, så jeg kan give dig point?
:-)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. juni 2013 - 23:19 #6
Godt at det lykkedes.
Avatar billede Lund Novice
01. juli 2013 - 08:34 #7
Så er der givet point til dig - tak for hjælpen.