Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 16:39 Der er 57 kommentarer og
1 løsning

Windows kan ikke finde min Harddisk.

Hej Eksperter.
Jeg har lige modtaget min nye WD Red WD10EFRX 1tb harddisk, men nu har jeg sat den i min computer og mit bios har fundet den, men når jeg går ind på min computer er den der ikke. Og hvis jeg går ind på diskhåndtering kan jeg ikke intialisere den så står der bare "Adgang nægtet".

Håber virkelig i kan hjælpe mig, er bange for at den er defekt.

Grunden til at jeg giver 200 points for svar er at dette er den sidste ting jeg mangler at gøre før min computer er færdig, og personen som kan hjælpe mig med det problem, virkelig fortjener dem.
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 19:17 #1
Står den som master i bios? Har du opdateret din bios? hvilken version af Windows bruger du? De gamle versioner kan godt have lidt probs med så store harddiske! intet af ovenstående, så vil mit gæt være at din harddisk er defekt... :)
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 19:26 #2
Mener selvfølgelig som slave i bios! :) ellers kunne du jo ikke rigtig prøve at initialisere den... Har du prøvet at gå i enhedsheds håndtering og set om den er integreret eller om den står som et spørgsmåls tegn?
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 19:33 #3
først og fremmest tak for det hurtige svar :). Jeg bruger windows 7 home premium. og så vidt jeg husker bruger jeg 1.0.0.1 men er dog ikke helt sikker. Jeg kan godt finde den inde i enhedshåntering.

Men hvad mener du med slave i bios?. Men når jeg initialisere den står det helt konkret

"Virtual Diskstyring
    Adgang nægtet"
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 19:46 #4
initialiseringen er bare et spørgsmål om den kan læse firmwaren i harddisken, altså bare en identifikation af sig selv, den er ikke essentiel for selve harddiskens opgave. sidder den på samme streng som din primære harddisk eller har du sat den direkte i mainboardet? Der er to forskellige muligheder, enten slave, eller master: Master er den styrende enhed og slave er bare et påhæng til den aktuelle styrende enhed, på enheden står der gerne hvordan du skal sætte dine jumpere for begge tilfælde. i bios hedder fanebladet opsætning så vidt jeg husker :)
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 19:47 #5
hovsa har du formateret harddisken?
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 19:52 #6
formattere betyder ikke at slette, men at redegøre, indsæt din windows disk og genstart maskinen, skriv ja til at installere windows, når den kommer til hvor, vælger du formattering af harddisk og afslutter selvfølgelig uden at installere... :)
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 19:53 #7
altså når du spørger om den sidder på den samme streng, altså jeg har sat den nogenlunde sådan her op

/ SSD  /  1  / DREV /
////////////////////// Det skal forstile der hvor mine sata kabler
/  2  /  3  /  4  / sidder, i skal den så sidde i 1,2,3 eller 4? //////////////////////
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 19:59 #8
/ SSD /  1  /Drev /
/  2  /  3  /  4  /
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 19:59 #9
Lol det failer sorry :(
Avatar billede jenscarlo Juniormester
19. juni 2013 - 20:13 #10
Alt det med slave jumbere er noget der ligger 5 år tilbage,det bruges på de gamle IDE diske som ikke forhandles mere,så det er ikke årsagen.Dette bare til orientering.
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 20:14 #11
hvad failer? vil den ikke starte windows installation er det opsætningen i bios, du kan kun have en master harddisk, med mindre du kører med flere styresystemer, hvilket ikke virker aktuelt... :)
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 20:17 #12
Tak Jenscario det gør det jo så en del nemmere :) Arkiverer informationen i hukommelsen :)
Avatar billede jenscarlo Juniormester
19. juni 2013 - 20:19 #13
Der er ikke noget der hedder master og slave på de diske som spørgeren bruger,det er sata ssd diske og de tilkobles med en helt anden sags kabler end de gamle ide diske.
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 20:19 #14
Det var bare min tegning der lige failede, men min enhedshåndtering har fundet den og der står den virker. Men når jeg går ind under computer. Er den der ikke, der er kun Mit drev om min ssd.
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 20:25 #15
har du formatteret den?
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 20:27 #16
nope hvor gør jeg det ?
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 20:29 #17
indsæt din windows disk, sig ja til at installere, når du kommer til hvor, vælg formatter og formatter og afslut uden at installere windows----
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 20:31 #18
indssæt windowsdisken og genstart maskinen... mente jeg.... :)
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 20:31 #19
altså min windows 7 disk?. Og så skal jeg bare følge den hen af jamen ok.
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 20:35 #20
altså nu har jeg sat den i og genstartet, men der skete ikke noget.....
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 20:38 #21
da jeg fulgte windows kunne windows ikke se min nye hdd
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 20:39 #22
tilbage i bios og sæt din cd rom som første i boot rækkefølgen og prøv igen :)
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 20:39 #23
den kunne kun se ssd,en og dvd drevet
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 20:40 #24
ok vælg din dvd som første prioritet for booting
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 20:43 #25
windows må ikke starte, andet end med installationen.
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 20:47 #26
okay prøver det
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 20:51 #27
kæmpeirriterende at den ikke selv opdaterer herinde, eller er det bare mig? skal genstarte tråden eller opdatere siden for at se de nye indlæg.....
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 21:06 #28
Ja totalt. Men når jeg får den til at Bote så når man lige se Windows starter. I den den går videre til en loading linje hvor det står Microsoft Corporation, skal lade den loade eller har jeg gjort noget forket??

Skrevet fra min ipad
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 21:12 #29
præcis og du kan jo så installere windows der hvis den gamle disk er kaput
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 21:14 #30
Ja okay men hvor lang tid er det meningen det skal tage??
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 21:18 #31
ca et par minutter max, så skulle du gerne få opsætningssiden med valg af sprog, så vidt jeg husker
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 21:19 #32
Den har kørt i mindst 10 min nu....
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 21:20 #33
intet forandres før du har valgt en position for din installation og det er der hvor du skal formattere,  bare rolig :)
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 21:22 #34
Okay, så lader jeg den bare køre...  Hvis jeg får det til at virke så skal du få dine points :)
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 21:25 #35
skærmen er sort og der kører en aktivitets linie nederst ik? 10 minutter lyder vildt, men så længe linien er aktiv. du er sikker på den starter fra dvd'en ikk?
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 21:27 #36
fuck pointene, det er din maskine vi snakker om, ved hvor irriterende det kan være :) er ikke pointrytter :)
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 21:36 #37
:)
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 21:37 #38
sorry telefonen ringede lige :)
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 21:38 #39
skulle bare lige opdatere siden... :)
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 21:49 #40
Bliver nødt til at smutte :(
den virker først når den er formatteret uanset hvad, det svarer til at fylde vand i badekarret, ellers var der jo ikke så meget grund til at gå i bad, vel.. ;) Metaforisk sagt :)
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 21:55 #41
Brusebad måske :) he he
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 21:59 #42
Nu har den kørt lige siden. Og den er ikke kommet længere? Er det som det burde?
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 22:03 #43
sidste chance for min assistance (i dag selvfølgelig) :)
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 22:07 #44
nej prøv at genstart maskinen igen og vær sikker på at den står til at boote fra dvd'en, når den skrive boot fra dvd skal du skrive ja--- hænger lige på lidt til
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 22:10 #45
windows vil så indlæse installationsfilerne og her kan der så opstå lidt ventetid, mens den forbereder maskinen :)
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 22:11 #46
Jeg har 3 valg muligheder først uefi drev, normal drev og ssd. Hvilken rækkefølge skal de stå i ?
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 22:14 #47
så kommer sprogvalg, destination og her er det muligheden for at formatere harddisk opstår, derefter afslut eller installer altefter ønske.
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 22:15 #48
Ja men i hvilken rækkefølgemakal jeg boote de 3 ting i??
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 22:17 #49
dit dvd drev måske under normal drev, vil jeg antage, dit dvd drev skal være 1.st boot så du får muligheden for at vælge det ved opstart derefter følg ovenstående :)
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. juni 2013 - 22:19 #50
Ja ok tak :) det kan godt være jeg opdatere tråden igen imorgen hvis jeg får et problem :)
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 22:19 #51
dvs normaldrev skal stå som nummer et, dvd'en skal starte windows virtuelt
Avatar billede out_of_order Nybegynder
19. juni 2013 - 22:25 #52
ok  sidste kommentar tryk på en tast for at starte windows fra dvd.... god vind.. tjekker i morgen :)
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
20. juni 2013 - 15:11 #53
Så står der Windows kan ikke installeres på denne disk. Denne computers hardware understøtter ikke start til disken. Kontroller, at diskens controllere er aktiveret i computerens bios- menu.
Avatar billede out_of_order Nybegynder
22. juni 2013 - 16:48 #54
yoo back online for a short time. er du på? ellers prøv at gå på producentens hjemmeside (din harddisk) og se om der ligger en driver. ellers prøv at gå på din maskines hjemmeside og se om der er en bios opdatering tilgængelig. hvis du allerede har fundet en løsning, så pas på dig... :)
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
22. juni 2013 - 18:59 #55
Jeg har den nyeste bios update. Og jeg mener heller ikke der er en driver der inde. fordi, hvis man nu har en ny computer som ikek er startet endu. så skal man jo heller ikke hente driveren først. for så har man jo et problem :)
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
22. juni 2013 - 19:00 #56
Vi er kommet lidt længere herinde http://www.eksperten.dk/spm/982739#reply_8069536
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. juni 2013 - 19:16 #57
#56
Luk denne tråd og hold dig til den anden, denne er noget rod (no offence).
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
23. juni 2013 - 13:35 #58
kk