Avatar billede max2012 Nybegynder
17. juni 2013 - 21:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Browseren

Hej
Desværre har jeg muligvis fået inficeret min Browser med enten en Add-On eller en Cokie som gøre at jeg får vist pop-Ups.

En del tekster vises som links, hvis man flytter markøren henover dem vises reklame popups. Endvidere får man et besked om at 'Et script er muligvis optaget eller svare ikke længere. Du kan standse scriptet nu....

Jeg har allerede prøvet køre

Spybot
CCLEANER
CleanUp.
Norton antivirus

Nogle forslag hvad der kan gøres.
Avatar billede iifreak12 Nybegynder
17. juni 2013 - 22:02 #1
Prøv dette program:

http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Det hedder: AdwCleaner
Avatar billede max2012 Nybegynder
17. juni 2013 - 22:21 #2
Desværre, det hjælp ikke. Stadigvæk samme problem.
Avatar billede iifreak12 Nybegynder
17. juni 2013 - 22:33 #3
Prøv, at slette hele browseren, og installere den igen.

Eller gendan din computer til tidspunktet før det skete.
Avatar billede max2012 Nybegynder
18. juni 2013 - 08:45 #4
Problemet er ikke kun i FF, men også i IE.
Der kommer en besked med der beskeden 'Der opstod en fejl på siden'
Script error ' in.media.com'
URI:https://in.media.com/?id=ODkoOCI&subid=36

En slet af FF vil derfor ikke hjælpe, der generalt problem med begge Browser.
Min antivirus program fandt en tracking cokie ved navn 'hit.gemius.pl', den er nu slettet.

Forslag til andre værktøjer som kan rydder i evt. malware.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2013 - 20:16 #5
Malwarebytes
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2013 - 20:16 #6
Løser dette ikke problemet havde jeg afprøvet HitmanPro 3,7.
Avatar billede max2012 Nybegynder
18. juni 2013 - 20:59 #7
Det er ikke Freeware produkt
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2013 - 16:02 #8
Nej, men du kan aktivere en 30 dages prøveperiode, hvis den finder noget snavs, som kunne være skyld til dit problem.
Avatar billede max2012 Nybegynder
02. august 2013 - 12:33 #9
Skriv et svar så får du pointene
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2013 - 12:38 #10
Svar kommer her.