Avatar billede kroger Nybegynder
14. august 2001 - 00:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Genstart fryser comp.

Hver gang jeg genstarter min computer går den kold når den er nået ca. halvvejs ved \"windows 2000, baseret på...\"-skærmen, men hvis jeg lukker den helt ned og derefter starter den , starter den fint op.

Chicony MP-993 (bærbar comp.)
PII-433 Mhz
64 MB ram
Avatar billede vorherre Nybegynder
14. august 2001 - 02:23 #1
Jeg er ikke sikker, men jeg ved at windows 2000 ikke er særlig glad med kun 64 mb ram. Den kræver faktisk minimum 128 mb..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. august 2001 - 08:50 #2
Win2K kan sagtens køre med 64mb ram. Men den er langsom om at starte op.

Lukker du korrekt ned, eller bruger du hibernate?

Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. august 2001 - 08:50 #3
(det skal lige siges at jeg bestemt VIL anbefale minimum 128mb)
Avatar billede kroger Nybegynder
14. august 2001 - 10:34 #4
Jeg har det fint med 64Mb ram, alt andet end lige det jeg har beskrevet virker, javist computeren starter lidt langsomt, men derudover kører den skam meget fint. Jeg lukker korrekt ned hver gang, og det er kun hvis jeg vælger \"genstart computeren\", eller hvis en installation kræver det, at det er den går kold i opstarten, det er ret tydeligt da den blå bar der kører i bunden fryser ca. 60% inde i forløbet.
Avatar billede hotpop Novice
14. august 2001 - 10:35 #5
win2000 kræver som minimum 64 Mb ram: http://www.microsoft.com/windows2000/professional/evaluation/sysreqs/
Har du installeret servicepack2? hvis ikke så prøv at se om ikke det løser dit problem: http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/sp2lang.asp
(husk at vælge korrekt sprog)
Avatar billede hotpop Novice
14. august 2001 - 10:36 #6
P.s. har også prøvet win2000 på en pc med kun 64 Mb ram - her tog bootprocessen ca 5 min. så prøv at give den tid :)
Avatar billede hotpop Novice
14. august 2001 - 11:06 #7
husk at begrunde afvisningerne :)
Avatar billede kroger Nybegynder
14. august 2001 - 11:09 #8
Servicepack2 er installeret, og har intet ændret på problemet. Jeg har været hele micrisoft knowledge database igennem uden at kunne finde noget der lignede problemet. Jeg har haft reinstalleret windows2000 3 gange. Og det er ikke fordi jeg ikke giver den tid, spm sagt så fryser baren dernede når det er en genstart, den klarer det fint hvis jeg lukker computeren og derefter starter den igen.
Avatar billede kroger Nybegynder
14. august 2001 - 21:36 #9
Jeg håber mit sidste svar kan begrunde det, i skal nok få pointene hvis i kan svare på det(jeg ved godt at 30 styk ikke er så mange, men jeg har været lidt for gaveagtig i andre spørgsmål så konten er ikke hvad den har været:))
Avatar billede hotpop Novice
14. august 2001 - 21:39 #10
kroger> hvis du ikke har fået et svar du kan bruge skal du ikke dele point ud - så behold du dem bare selv, det er i orden :)
Avatar billede hotpop Novice
14. august 2001 - 21:40 #11
ved at lave et svar og acceptere dit eget svar :)
Avatar billede kroger Nybegynder
15. august 2001 - 12:50 #12
Tja den er åbenbart gået død den her. Så det.....