Avatar billede randersby Nybegynder
15. juni 2013 - 14:15 Der er 5 kommentarer

Terastation TS-HTGL/R5 harddiske??

Hej.

Jeg har en Buffalo Terastation TS-HTGL/R5
som havde boot problemer, men boot problemerne har jeg fået løst.
men det andet problem er at da jeg overtog den havde den tidligere ejer ikke fået den til at køre, grundet at den forrige ejer "bare" havde taget diskene ud og solgt den.

Jeg kan ikke finde ud af at få formatteret diskene,
jeg har hentet acp_commander.jar som jeg for nyligt fandt ud af at jeg skulle bruge.

Er der en person som kan skaffe en let forståelig guide til at formattere og partitionere diskene på en Terastation?

SKAL man bruge linux til at telnet og bruge acp_commander på en Terastation??

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. juni 2013 - 22:32 #2
Har du fundet ud af det?
Avatar billede randersby Nybegynder
16. juni 2013 - 11:22 #3
Nej.

Jeg havde allerede de filer, men mangler stadig at formatere harddiskene, så jeg kan installere styresystemet på maskinen.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juni 2013 - 12:11 #4
Vil tro du skal bruge dette:

ZIP
64.71 MB
Download »    2012-11-26    2.56    Windows    NAS Navigator for Windows

Hvis jeg ikke tager helt fejl kan den søge på dit lan efter nas serveren. (Er det korrekt eller bruges det til andet)

Her er guiden om hvordan du får kontakt til nas serveren: http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c85091/TeraStation_Pro_II_qsg.pdf

Side 6 nævner os login informationer så du bør nok benytte dig af nulstilling enten igennem programmet eller på nas serveren (ved ikke hvordan du nulstiller, men det burde være muligt på den fysisk da login nok er ændret)
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juli 2013 - 16:23 #5
Afmelder overvågning af denne sag, da spørger IKKE deltager og benytter svar funktion af følgende årsag!