Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2013 - 07:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man scanne en HTTPS side

En del sikkerhedsprogrammer kan scanne HTTP sider for at finde ud af og de indeholder skadelige link, eller om det er en falsk  internettet side ( Phishing ). Der findes også browser tilføjelser som Mcafee siteadvisor, AVG Linkscanner, Bitdefender TrafficLight som kan det. Men kan de scanne en side som er udgivet i HTTPS og som er krypteret, - for skadelige link.
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2013 - 07:35 #1
er ikke sikker men prøv med denne her

http://www.malwarebytes.org/

den advarer I hvert fald om hvis det er en skadelig side

m.v.h
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. juni 2013 - 08:56 #2
Hej.

  Om siden tilgås via HTTP eller HTTPS har ingen indflydelse på, om den kan scannes. Det er kun kommunikationen imellem klient og server, der er krypteret - ikke indholdet.

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2013 - 15:13 #3
#1 Nu er det ikke en scanner jeg er ude efter ..
#2 Lyder rigtigt i mine øre ;-) læg et svar.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. juni 2013 - 19:00 #4
Super - og god weekend.