Avatar billede passiflora Juniormester
14. juni 2013 - 15:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skifte farve

Hej

Jeg har lavet en blomst som grafik element, i gråtoner.
Hvis jeg nu gerne vil lave den om, således at farven bliver nuancer af fx rød, minimum af farven kunne være fx. 10% ... da jeg helst ikke vil have at farven hvid fremkommer ... (er det mon volapyk)
hvorledes gør jeg det ... lettest ...

Jeg har lagt filen her ... http://kigs.dk/phalaenopsis.ai

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig på vej ...

Tak
Avatar billede prodic Mester
14. juni 2013 - 16:15 #1
I din illustration ser du ud til at have rene hvide flader(2 stk.). De 2 skal du manuelt have ændret farve på.
De resterende nuancer(12 stk.) kan du forholdsvis hurtigt og smertefrit justere med Color Guide->Edit Colors.

Der findes også andre metoder og workarounds, men dem kan vi tage hvis du går helt kold i Edit Colors, da den kræver lidt indsats, men er det værd.
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2013 - 16:20 #2
Avatar billede passiflora Juniormester
09. februar 2014 - 23:02 #3
Prodic ... jeg har ikke fået lukket ...
Vil du ikke sende et svar ... så du kan få dine point.
Tak for hjælpen
/Søren
Avatar billede prodic Mester
10. februar 2014 - 17:51 #4
Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak. :-)
Avatar billede passiflora Juniormester
11. februar 2014 - 09:29 #5
... men tak for hjælpen ...

Et svar ...