Avatar billede ahma0942 Nybegynder
13. juni 2013 - 11:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IP Adresse pointing

Hejsa

Jeg har et domæne, og jeg vil gerne have at den skal point mod min IP Adresse, sådan så andre folk kan se min localhost bare ved at skrive navnet på siden.

Jeg har indtil videre, configureret apache og og port-forwared min router mod min computer. Hvilket IP adresse skal jeg fortælle min domæne skal pointe mod? Jeg har tidligere været dum, og lade den pointe mod min IP adresse, og den har så skiften i løbet af tiden. jeg tænker at man kan pointe den mod min router på en eller anden måde? Jeg er ikke god til sådan noget, så bære over med mig ;)

Tak på forhånd
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juni 2013 - 11:25 #1
Din A-record i din DNS opsætning skal være din IP-adresse på Internettet. Du kan finde den på http://myip.dk/
Avatar billede ahma0942 Nybegynder
13. juni 2013 - 12:15 #2
Tak for svaret erikjacobsen

Men det var hvad jeg gjorde sidst, men min IP Adresse ændrede sig. Hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juni 2013 - 12:59 #3
Ja, det sker jo, når man ikke har en fast IP-adresse mod nettet. Det bedste vil være at opgradere dit Internet-abonnement til fast IP.

Alternativet kender jeg ikke så meget til, men løsningen hedder DDNS eller Dynamisk DNS, hvor en maskine på dit netværk nogenlunde hurtigt kan ændre IP-adressen hos en DNS udbyder, der understøtter det. Der vil dog være, korte, perioder hvor der så ikke er adgang udefra.
Avatar billede mash Mester
14. juni 2013 - 05:19 #4
Tjek om din router understoetter ddns, goer de fleste, opret en konto ved en ddns udbyder(findes baade gratis og betalte), indtast dine data fra ddns udbyder paa din router, point dit domaine til den ddns ard. du bliver tildelt fra ddns udbyder.

det burde virke, bruger det selv til et ip cam...
Avatar billede ahma0942 Nybegynder
14. juni 2013 - 10:59 #5
Hey, tak for hjælpen erikjacobsen, og tgkdk. De to informationer var lige dem jeg ledte efter. Kan i smide et svar hver? :)
Avatar billede mash Mester
14. juni 2013 - 11:05 #6
laeg bare et svar selv og behold points :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. juni 2013 - 14:53 #7
Heller ingen point til mig, tak.
Avatar billede ahma0942 Nybegynder
14. juni 2013 - 15:31 #8
Hehe, jamen tak skal i have for hjælpen så :-)