Avatar billede peter87 Nybegynder
07. juni 2013 - 12:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Uønskede facebook opslag

Hvorfra opstår problemet og hvordan løser man det, når man deler link og notifikationer på facebook, uden selv rent faktisk at have gjort noget.

Foreksempel når man deler reklamer for slankeprodukter med venner på facebook uden, at det er noget man selv har sat i værk.

Eksempel på notifikation her:
https://docs.google.com/file/d/0B6h4kMLjKjaiOEFBcGhzYnZVMFE/edit?usp=sharing

Er det et spørgsmål om indstillinger på FB i browser eller virus på computer?
Avatar billede madklub Guru
07. juni 2013 - 13:00 #1
Er det ikke det FB går ud på? ;-)

Jeg undgår det ved at holde mig fra at spille spil og bruge apps.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juni 2013 - 13:08 #2
Du har give nogen adgang til dine data / at slå noget op igennem din konti

At holde sig fra apps/spil er en god ide. Eller ihvertfald begrænse det. Og ja det er under indstillinger
Avatar billede peter87 Nybegynder
07. juni 2013 - 13:22 #3
Ja jeg holder mig selv fra apps og spil, men veninde har altså problemet. Jeg har vejledt hende i at justere indstillinger facebook, men skal være sikker på, at der ikke er tale om uønskede plugins til browser eller malware på computer. Har ikke adgang til hendes computer her, men hvis nogen har specifik kendskab til netop denne problematik og viden om fejlretning ville det være godt.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juni 2013 - 13:33 #4
Vi kan ikke give et specifiseret svar med det vi ved så kunne det være mange ting, men mange ved ikke og gider ikke gennemgå alle facebooks indstillinger og en god ide er at få face book til og give besked hvis en ny enhed bruger ens konti mm så enten må hun igang eller give dig adgang..

Men hun kan jo os gennemgå sin browser for plugins/toolbars os
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. juni 2013 - 16:50 #5
Hej.

  Det har med garanti intet med hverken browserplugins eller malware at gøre.
  Når du på Facebook giver en app lov til at stikke snabelen i dine data, er der efterhånden mange af dem, der i "brugsaftalen" betinger sig at de må lave opslag på Facebook på vegne af dig. Så hvis I skal problemet til livs, er I nød til at gå hendes apps igennem for at finde ud af, hvilke af dem, hun har givet lov til at opslå på hendes vegne.
  Der er ikke meget andet at gøre - hun har selv accepteret betingelserne, da hun begyndte at bruge app'en.

De bedste hilsner
Avatar billede peter87 Nybegynder
23. juni 2013 - 23:32 #6
Tak
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. juni 2013 - 08:49 #7
Jamen selvtak - og ganske dårlig stil at tage point ind igen selv...
Avatar billede peter87 Nybegynder
24. juni 2013 - 15:53 #8
Ja det var ikke så smart. Synes ikke umiddelbart jeg kunne få lov til at give dig pointene og prøvede mig frem indtil de så faldt til mig selv - det er som du skriver dårlig stil. Prøver lige at oprette et nyt spørgsmål, og håber du lige vil markere et svar, så jeg kan tildele pointene rigtigt.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2013 - 18:19 #9
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. juni 2013 - 18:19 #10
Nu kan det så være ligemeget for 30 point, men fremgangsmåden er beskrevet i Expertens FAQ og fungerer på den måde, at du beder den, der har leveret et brugbart svar om at lægge et svar, som du så godkender - derved udløses point. Alt andet frem til dette punkt, er blot kommentarer.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2013 - 19:08 #11
CRKrogh > du skal lige sende et svar her: http://www.eksperten.dk/spm/982813