Avatar billede klanco Praktikant
04. juni 2013 - 10:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Navngive sektionsskifte i Word

Jeg har oprettet en word-skabelon og indsat en række kontrolelementer, som brugere kan udfylde efter at dokumentet/skabelonen låses.

Nogle afsnit skal imidlertid ikke låses - dette løses med indsættelse af sektionsskift. MEN det er vildt uoverskueligt at frigive de korrekte sektioner, inden jeg låser dokumentet, da de pr. standard navngives fortløbende 1, 2, 3 osv.

Kan man omdøbe sektionerne, så jeg f.eks. kan navngive dem ud fra det afsnit i dokumentet, som de tilhører?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. juni 2013 - 11:07 #1
Nej, det er ikke muligt. I listen, hvor du beskytter dokumentet, vil de altid optæde som Sektion 1, 2, 3 osv.
Avatar billede klanco Praktikant
04. juni 2013 - 11:29 #2
Hejsa Lene.
Det var pokkers - det er jo nærmest ikke til at hitte rundt i dokumentet og overskue, hvor ens sektioner ligger, når man har mange.
Så vidt jeg kan se, figurerer almindelige tvungne sideskift også i listen over sektioner... men jeg har simpelthen forsøgt mig frem - sektion for sektion - og det er lykkedes at ramme de korrekte, så de er låst op.

Tak for din respons.
Hvis du lige lægger et svar, så får de pointene ;o)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. juni 2013 - 11:47 #3
Det er kun rigtige sektionsskift, der optræder i listen.
Hvis du har slået visning af sektioner til i statuslinjen i Word, kan du se nummeret på den sektion, markøren er i. Højreklik i statuslinjen og vælg, hvad der skal vises.
Avatar billede klanco Praktikant
04. juni 2013 - 11:52 #4
Cool - det prøver jeg - det vil hjælpe meget... (jeg kunne igen identifikation finde overhovedet tidligere, og det gør det unægteligt lidt svært at navigere i dokumentets sektionsskift) *SS*